Една от положителните резултати в петък сред германските компании със сигурност ще е от страна на автомобилния производител BMW. Базираният в Мюнхен концерн отчита по-висока печалба въпреки спадащи приходи и надмина очакванията на пазара, предава DPA . Освен това производителят на премиум автомобили постигна най-високия марж от седем години и потвърди перспективата за малко по-високи продажби, приходи и печалба.
През първите три месеца на годината приходите възлизат на 22,7 млрд. евро – с 5% под стойността им спрямо година по-рано. Печалбата преди данъци на BMW Group спада с 0,5 на сто до 3,17 млрд. долара.
Причината са по-високите разходи за научна и развойна дейност.
След данъчно облагане концернът отчита ръст на печалбата от 1,2 на сто до 2,30 млрд. долара. С отчитане на дела на трети страни печалбата възлиза на 2,28 млрд. евро (2,26 млрд. евро преди година).
По този начин компанията се представя по-зле от пазарните очаквания по отношение на приходите. Що се отнася до печалбата обаче анализаторите очакваха понижение. Изненадващо BMW успява да повиши и маржа си в автомобилния бизнес. С 9,7 на сто той е с 0,3 процентни пункта над този от миналата година и в горния диапазон на собствения целеви диапазон от 8 до 10 на сто.