IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

VW се страхува, че още години ще има дефицит на чипове

“Може би ще останем в недостиг през идните месеци или дори години, защото полупроводниците се търсят много”, смята Херберт Дийс

08:30 | 07.09.21 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Първо, производителите на коли смятаха, че най-лошото от недостига на чипове ще е през първата половина на годината. После стана третото тримесечие. Сега според лидерите на най-големите германски производители този пик може тепърва да предстои през идните години.

“Може би ще останем в недостиг през идните месеци или дор години, защото полупроводниците се търсят много”, коментира главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс пред Bloomberg TV. “Интернетът на нещата се разраства и увеличаването на капацитета ще отнеме време. Вероятно ще има забавяния през следващите месеци и години”, смята той. 

Дийс, както и Ола Калениус от Daimler и Оливер Ципсе от BMW, изказаха съмненията си, когато повечето автомобилопроизводители се събират в Мюнхен за първото си автомобилно шоу от началото на пандемията. Калениус предупреди в неделя, че недостигът на чипове може да не изчезне и през следващата година и да отнеме време чак до 2023 г., за да се реши проблемът. Според Ципсе кризата може да продължи шест до 12 месеца. 

VW и Mercedes са сред производителите, които трябваше да прибегнат до затваряне на фабрики в Малайзия през годината - основен хъб за тестове на чипове. Сред ключовите доставчици са Infineon Technologies AG, NXP Semiconductors NV и STMicroelectronics NV, които оперират заводи в страната. 

Има обаче надежда, че ситуацията ще започне да се подобрява през четвъртото тримесечие, посочи Калениус, въпреки че според него последиците от проблемите на “структурното” търсене ще повлияят на индустрията и през 2022 г.  

Автомобилната индустрия по света ще се нуждае приблизително от около 10% повече производствен капацитет за чипове, прогнозира в неделя Мурат Аксел, шеф на звеното за покупки на VW.  Дийс коментира в понеделник, че се надява проблемите заради Covid-19  в Малайзия да бъдат преодолени “към края на този месец, най-вероятно следващия месец, и да има възстановяване през последното тримесечие на годината”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:19 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 0
0pk
преди 3 години
Че откога парите са им проблем? Те да не са в някоя изостанала бедна държавичка дето броят стотинките? Щом има недостиг на стока - да строят заводи, поне още го могат. Иначе да минават на коли без чипове.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
mrynmryn
преди 3 години
С една дума - пари. Една фабрика за чипове струва между около 10млрд$ и това е без разходите за персонал и патенти, които ще им трябват при положение, че ги купуват от външни доставчици. При това отнема около 2г. да се построи. Обикновено и при смяна на технологията, те не затриват старото производство, а го пренасочват към продукти, които не изискват последен модел чипове.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 5
0pk
преди 3 години
Едно не мога да разбере - какво им пречи да си построят завод за чипове и да си ги произвеждат?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още