Германският производител на автомобили Volkswagen все още търси най-доброто място за новия си завод в Югоизточна Европа. „Състоянието на нещата е, че няма окончателно решение на надзорния съвет", заяви пред DPA премиерът на Долна Саксония Щефан Вайл (SPD), който също е част от Надзорния съвет на VW.
Наскоро се появиха медийни спекулации, че Турция вече е получила инвестицията за милиарди евро. Сега VW отрича тази информация. България също участва в надпреварата, добавя DPA.
„Сигурно е едно - независимо какво бъде решението, ще бъде икономическо решение, а не политическо изявление", казва Вайл. Решението „може да бъде взето на следващото, може би и на по-следващото заседание на Надзорния съвет“, допълва той. Ето защо процесът вероятно ще се проточи до късната есен.
Критици твърдят, че решение в полза на Турция не е съвместимо със ситуацията по отношение на човешките права в страната. Вайл по принцип предупреди да не се създава впечатление у демократите в Турция, че „заради президента Ердоган страната се демонизира“.
Впечатлението, че групата намалява отпечатъка си в Германия, като пренасочва все повече дейности в страни с по-ниски разходи за персонал, също бе разкритикувано от политика.
„По принцип се доказа миксът между сложни задачи, извършвани в Германия, и други производствени операции, които са по-добре изпълнявани в страни с по-ниски разходи“, каза Вайл. В допълнение концернът винаги е трябвало „да отваря нови пазари за продажби, също чрез производство на близки до пазара места".
VW трябвало да има правото да присъства в много страни. „Volkswagen се справя толкова добре, защото концернът гледа на нещата не само през националните очила, но и се разраства от десетилетия в международен план", казва Вайл. Това се отнася и за производствените обекти. По този начин германските локации също може да изиграят силните си страни и, същевременно, се говори за доброто използване на германските съоръжения, смята той.
Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5 хил. директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.
Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.
Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела - Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.
Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.
преди 5 години Час и не знаеш но имаше BulgarRenault. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Истината е, че до сега у нас не се е реализирала мечтата да се произвеждат напълно цялостно автомобили. Навярно липсващ кадрови потенциал и опит са в основата на проблема, докато южните ни комшии са доста напред с материята, както на експертно, така и на ниво набран опит! Но така ние няма да загубим, а ще се утвърдим като поддържащ производител на множество части и компоненти, които веднага ще влизат в употреба, както в Турция така и в страната на Фолксваен - Германия! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години :))) https://***.ft.com/content/de30f588-8eac-11e5-8be4-3506bf20cc2bhttps://***.autocarpro.in/news-international/hyundai%E2%80%99s-czech-car-plant-crosses-3-million-production-milestone-43156 отговор Сигнализирай за неуместен коментар