Американското звено на германския автомобилен производител Volkswagen AG обяви, че ще се преименува на Voltswagen of America, тъй като насочва фокуса си към електрическите превозни средства, съобщава Ройтерс.
Това потвърждава по-ранните публикации, споделени на сайта на американското звено. Новото име „случайно“ е изтекло в общественото пространство, според Handelsblatt.
Новото име на бизнеса на Volkswagen в САЩ ще бъде наложено през май.
„Може да сменим (буквата) „К“ с „Т“ в нашето име, но това, което не променяме, е ангажиментът на тази марка да създава най-добрите превозни средства от своя клас за хората навсякъде“, споделя Скот Кио, главен изпълнителен директор на Voltswagen of America.
Германската автомобилна група се ангажира да продава по един милион електромобила в глобален мащаб до 2025 г., като цели да пусне в продажба 70 електрифицирани модела от всички марки, които управлява, до 2029 г.
За Volkswagen преминаването от двигатели с вътрешно горене към електрическо задвижване в момента е ключов въпрос. Дъщерните марки Audi, Skoda, Seat, Porsche и VW започнаха да реализират своите екологични цели. Техният успех е от решаващо значение за бъдещето на самата група.
Според прессъобщението новото име Voltswagen ще се прилага само в САЩ, паралелно с предишното име на компанията.
Volt (волт) е мерна единица за напрежение, кръстена на италианския изследовател Алесандро Волта, който живее през 18-ти век. Името би прилягало на компания, която е изцяло отдадена на електромобилността, добавят от Handelsblatt. Особено на фона на проблемите, свързани със скандала „Дизелгейт“.