Потенциалът за развитие на водорода като автомобилно гориво е твърде надценен, смятат от Volkswagen. Гигантът влезе в спор по темата с германската Асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която активно лобира за развитие на водородните горивни клетки.
Ябълката на раздора е националният план за насърчаване на електрическата мобилност, който трябваше да създаде конкуренция между водородното задвижане и електромобилите с батерии (BEV). Браншовата организация обаче отхвърли плана в този вариант и настоя да има специални субсидии за водорода.
Това на практика ще извади сегашните електромобили от обхвата на правителственото подпомагане. Volkswagen, който инвестира десетки милиарди в преминаването към BEV, реагира остро и нарече насърчаването на водорода "безсмислица" и "лоша употреба на чистата енергия".
В изявлението на концерна, публикувано от T&E, се казва, че "така нареченият потенциал на тези алтернативни течни горива (втечнен водород и биогорива, б. ред.) е... много силно надценен", и освен това те са "сложни, обвързани с големи разходи, не много допринасящи в борбата срещу климатичните промени и с ниска ефективност".
Междувременно главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс заяви, че победата на демократа Джо Байдън в президентските избори в САЩ е по-благоприятна за интересите на компанията. "Една демократическа политика от Белия дом ще е повече в тон с нашата глобална стратегия за преход към електрическо задвижване", заяви Дийс в разговор с Bloomberg.
Още новини от света на автомобилите четете на Automedia.bg.
преди 3 години За енергиен носител водорода може и донякъде да става; но както и писах - той не се "копае" както въглеводородите. Трябва да се ПРОИЗВЕДЕ. Тука е голямата разликата с нафтата. Едното го произвеждаш и влагаш толкова енергия, колкото ще получиш от него + 30 - 40% загуби, а другото си го помпиш от земята. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тия от VW докато разпрявят глупости, Toyota вече произвежда водородни коли СЕРИЙНО. Който се интересува, може да прочете за Toyota Mirai. Та както изпуснаха влака с хибридите така ще изпуснат и влака с водорода. Откъм сотуер, бих казал, че направо не участват в съзтезанието. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години според мен са си много добре ... вървят си , здрави са , купуват ги и карат доста . от евреопейските автомобили за работни кончета са най-добри . зад тех спокойно оставяш фиатите , рената , пежата , ситроените , волвата ... са каляски не могат да правят , ама и не им трябва . ами късно се усетиха , виж на мерцедес оня мустакатия дето се цепеше , че това с електромобилите било физически невъзможно , го пенсионираха скоропостижно и са правят вече електрички , дали ще наваксат разликата с тесла в скоро време се съмнявам , ама поне отлепиха вече . ще видим какво ще се получи . тия от vw и тесла заговорничат тайно , и отричат публично всичко ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години За сега водорода се очертава единственото решение за тежкотоварните превози - били те камиони, влакове или кораби отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години мислим , че ти убягват разни неща за водородът ... целта е енергиен носител без парникови газове и на цени близки или по-ниски от фосилните ... а не колко точно ще е коефициента на загуба при преобразуване ... това въобще не е водещо ... щото ако влезнем в приказка колко точно използваш от енергията в един ДВГ и едина водородна система да не излезе зайче от там , дори със сегашните технологии ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ... даже и при дизелите изоставаха, когато бяха модерни ... като цяло, нещо куца в тази компания последните десетилития ... вероятно мениджмънта е скапан. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Писал съм го много пъти в този сайт: водорода не съществува в свободно състояние на Земята. За да се произведе посредством електролиза ще изразходиш теоретично толкова електроенергия колкото ще получиш при преобразуването му ток напрмер в горивна клетка. На практика - ще вложиш поне 30 - 40% отгоре поради различните загуби. А горивната клетка е технологичен елемент който има място в космическите апарати и специални приложения но не и в масовия автомобил. Просто е твърде скъпа и претенциозна при работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години нормално е да изрази такова мнение , те са единствените от големите дето немат разработки по темата ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар