Автомобилната марка Volkswagen (VW) планира да разработи изцяло електрически седан, който да бъде предлаган в глобален мащаб, с идеята да се конкурира успешно с флагмана на американския концерн, лидер в сегмента на електромобилите, Tesla Inc.
Въпросното превозно средство ще бъде произвеждано в германския завод на VW във Волфсбург, съобщава Automotive News, цитирайки източник, запознат с темата.
Въпреки че Model S на Tesla в ценово отношение се доближава до моделите на Mercedes от висок клас, размерите на електромобили по-скоро съвпадат с тези на автомобилите Е-класа, които по цена отстъпват на семейството на S-класата.
Членовете на директорския борд на Volkswagen Group по-рано този месец одобриха сглобяването на електрическия седан да става във Волфсбург, след като взеха решение дългогодишния дом на модела Golf да се превърне в „стартова площадка“ за високо автоматизирано производство на електрически превозни средства.
Влиятелният лидер на работническите групи във VW Бернд Остерло призова още през септември да бъде започнато производството на електрически превозни средства във Волфсбург до 2025 г., настоявайки седанът да използва технологиите от последно поколение и най-актуалния софтуер. Остерло е член на Надзорния съвет на VW.
Искането му беше повторено от Щефан Вайл, член на борда на директорите и политически лидер в провинция Долна Саксония, където се намира Волфсбург.
Малко преди това германският концерн обяви мащабни инвестиции в изграждане на електромобили в своите заводи в Хановер, Емден и Цвикау. Все още трябва да бъде финализиран инвестиционният план с конкретен бюджет за развитие и прогнозни обеми на производството във Волфсбург.
Въпреки своите размери електрическият седан ще може да използва MEB платформата на VW, която вече се прилага при производството на електромобилите ID.3 и ID.4, предназначена за автомобили от сегментите на компактните превозни средства и тези със среден размер.
Разчитането на MEB платформата при изграждането на новия електрически седан ще спести разходи на групата, която ще избегне употребата на по-скъпата PPE архитектура, предназначена за премиум моделите на VW, Audi и Porsche.
Очакваното производство на новия електрически седан може да достигне 300 000 превозни средства годишно, посочва източник от групата, ако производството бъде разширено до ключови пазари като Китай и САЩ.