Германският автомобилен концерн Volkswagen бе силно засегната от причинената от коронавируса криза по отношение на продажбите и печалбата и, както се очакваше, влезе в зоната на загубата. Базираната във Волфсбург компания регистрира загуба преди данъците от 1,4 милиарда евро през първата половина на годината, както обяви листният в индекса Dax концерн в четвъртък.
Преди година VW реализира печалба от 9,6 милиарда евро. Тъй като, особено през март и април, производството бе почти замряло за дълго време и почти не се продаваха коли в Европа или Северна Америка, приходите спаднаха с 23 процента до 96 милиарда евро, предава DPA.
Поради все още непредвидимото бъдещо развитие ръководството възнамерява да намали предложението за дивиденти за миналата година с 1,70 евро от 6,56 евро до 4,86 евро за привилегирована акция, за да щади ликвидността. Обикновените акционери пък ще получат с по 6 цента по-малко.
„Първата половина на 2020 г. беше една от най-предизвикателните в историята на нашата компания поради пандемията Covid-19“, каза главният финансов директор на VW Франк Витер.
По отношение на оперативния резултат преди еднократни ефекти Volkswagen отчита загуба от 0,8 милиарда евро и се справя малко по-добре, отколкото очакваха анализаторите. Преди година VW отчете печалба от 10 милиарда евро. Групата поддържа своите прогнози за 2020 г., оперативният резултат трябва да остане значително под показателя от предходната година, но все пак да бъде положителен.
Резултатите показват драматичното въздействие на най-стръмния спад в индустрията след Втората световна война. Най-големият автомобилен производител в Европа намали целогодишните си прогнози през април по подобие на конкуренти и доставчици на части, които свиха очакванията си, след като пандемията се пренесе от Китай към Европа и Северна Америка. Въпреки че до голяма степен бизнесът бе потиснат по време на здравната криза, редица конкуренти, включително Daimler AG, General Motors Co. и PSA Group, успяха да справят с безпрецедентния спад по-добре, отколкото се опасяваха анализаторите.
Възстановяването на операциите до нивата преди кризата е от решаващо значение за Volkswagen, след като той въведе нова итерация на важния хечбек Golf и планира да започне да доставя изцяло електрическия ID.3 на клиентите през септември. Успехът на ID.3 е жизненоважен за спазването на по-строгите правила за вредни емисии в Европа и догонване на Tesla Inc, която през последните седмици се доближи до традиционните етаблирани производители, превръщайки се в най-ценния автомобилен производител в света.