Консорциумът Green Mobility Holding S.A., ръководен от германската автомобилна група Volkswagen, си осигури 93,6% дял в компанията за отдаване на коли под наем Europcar, съобщава Ройтерс, цитирайки френски регулатор. Делът се равнява на общо 4 686 853 284 акции на Europcar Mobility Group.
Този ход позволява на новите собственици на Europcar да свалят компанията от фондовата борса в Париж, както вече беше планирано.
Volkswagen и неговите партньори в консорциума, мениджърът на активи Attestor Limited и холандската група за мобилност Pon Holdings BV, предложиха 0,50 евро на акция за Europcar, допълнени с 0,01 евро на акция, ако 90% от акционерите приемат офертата.
В отделно съобщение на сайта на Volkswagen се посочва, че най-големият производител на леки коли в Европа е готов да делистне френската фирма, за да ускори трансформацията на Europcar.
„Доволни сме, че толкова много акционери приеха нашата оферта за Europcar Mobility Group“, изтъква Холгер Петерс, ръководител на отдела за трансформация във Volkswagen AG и председател на Надзорния съвет на Europcar Mobility Group.
„Volkswagen, Attestor и Pon Holdings споделят една и съща визия за трансформиране на Europcar Mobility Group във водещ интегриран и гъвкав доставчик на мобилност, в който гъвкавите и иновативни услуги за мобилност ще бъдат ключов елемент. Ние сме убедени, че като такава Europcar Mobility Group ще се превърне в крайъгълен камък на планираните бъдещи предложения на Volkswagen за мобилност. След като осигурихме повече от 90% от акциите на Europcar Mobility Group и следователно успяхме да направим компанията частна, имаме възможност бързо да продължим напред, за да превърнем тази визия в реалност“, добавя Петерс.
Делистването на акциите на Europcar е планирано да се извърши на 13 юли.
С международна мрежа в повече от 140 държави и автопарк от над 350 хил. превозни средства Europcar ще помогне на Volkswagen да увеличи присъствието си в доходоносните услуги за мобилност. Производителите на автомобили се насочват към събирането и обработката на данни в мобилността като начин да диверсифицират и увеличат приходите си.
Стратегията на Volkswagen с хоризонт до 2030 г., обявена миналата година, предвижда, че софтуерът и услугите ще стимулират растежа на световния автомобилен пазар, чиято стойност ще се удвои до 5 трлн. евро до края на десетилетието.