Американският производител на електромобили Tesla намали началната цена на произвеждания в Китай седан Model 3 с 16% до 299 050 юана (42 919 долара), след като получи китайски субсидии за електрически превозни средства, сочи справка от уебсайта на компанията.
Намалението се дължи отчасти на 24 750 юана субсидии. За сравнение - по-ранната начална цена бе в размер на 355 800 юана. Ходът е поредната корекция, която Tesla направи в политиката по продажбите си в Китай, включително намаляване на цените на автомобилните аксесоари и домашните зарядни, предава Ройтерс.
Tesla заяви, че планира на 7 януари да започне доставките на колите, които произвежда в своя завод за 2 млрд. долара в Шанхай.
15 служители на Tesla, които също са си купили от модела, са били първите, които са получили бройките си в понеделник.
Доставките започват година след началото на строежа на единствения завод на Tesla извън Съединените щати.
По-рано тази седмица Tesla обяви, че 30% от китайската ѝ верига за доставки е локализирана, което означава, че някои части се доставят, за да се правят колите.
Tesla планира да ускори доставките на Model 3 през януари и да удвои броя на центровете си за услуги, както и станциите за бързо зареждане в Китай до 2020 г., посочват директори на компанията.
Заводът в Шанхай е постигнал продуктовата си цел за 100 бройки седмично, или около 280 коли на ден, а продажбите на произведения в Китай седан досега са „много добри“, допълват директорите.
Първа копка на шанхайската гигафабрика бе дадена в началото на тази година. Първоначално просто кален сюжет на около 90 минути път с кола от центъра на Шанхай, сега тя се превърна в решаващо изпитание за желанието на Мъск да запази производителя си на автомобили печеливш, докато залага на китайски апетит за електрически автомобили.
Изграждането на завода беше до голяма степен финансирано с китайски кредити. Твърди се, че консорциум от държавни компании е предоставил заем на Tesla в размер на 11,25 милиарда юана. С част от тази сума се Tesla е заменила по-скъп заем от 3,5 милиарда юана, твърди Financial Times.
Защото заемът с държавна подкрепа е значително по-евтин от обичайното финансиране в Китай, съобщава изданието. Докато наскоро Tesla трябваше да предложи на инвеститорите лихва от 5,8 процента за облигации с купон до 2025 г., лихвата по китайския заем е значително под основния лихвен процент на китайската централна банка, който в момента е 4,15 процента. Това дава конкурентно предимство на Tesla пред местните китайски конкуренти като Nio и Xpeng.
На фона на волатилната цена на акциите на Tesla и обтегнатите финанси инвеститорите ще следят отблизо как се развива разширяването на производството. Многомилиардната инвестиция ще бъде решаващ фактор за определяне на това дали Tesla ще успее да се справи с местните конкуренти и с предизвикателствата на много обичаните в Mercedes-Benz, BMW и Audi.
Стартът на доставките ще даде и улики за способността на Tesla наистина да бъде глобална компания. Тя планира да пусне и производствена база в Европа, където се радва на нарастващ ръст на продажбите на няколко пазара.