След като американският автомобилен концерн Tesla Inc. влезе в Китай по начин, за който останалите големи конкуренти биха завидели, радвайки се на държавна подкрепа и широки правомощия по отношение на собствеността, производителят на електромобили се сблъска с реалността на най-големия автомобилен пазар в света.
Базираната в Калифорния компания попадна под критичния обстрел на потребителите и беше подложена на разследване от два местни регулатора, които подчертаха незадоволителното ѝ отношение към клиентите.
В понеделник по време на откриването на автомобилното изложение в Шанхай жена се покачи върху Model S, облечена с тениска с надпис „Спирачките не работят“, започвайки да крещи същите думи. Тя твърди, че заради неизправност в спирачната система на електромобила на Tesla четирима членове на нейното семейство едва са се разминали със смъртта при катастрофа.
След като първоначално Tesla отхвърли твърденията на жената, компанията смекчи тона, извинявайки се за забавянето при решаването на проблемите.
„Tesla цени доверието и толерантността на собствениците на нашите автомобили, потребителите на социалните мрежи и медийните ни приятели и активно се вслушва в предложенията и критиките“, изтъкват от концерна. „За да компенсираме максимално дискомфорта на собственичката и негативното въздействие върху колата ѝ, ние сме готови по всяко време да се постараем активно да общуваме с нея и да търсим решения с най-искрено отношение“, добавят от Tesla.
В сряда дисциплинарната комисия на Китайската комунистическа партия (ККП) заяви в отделен коментар, че извинението на производителя показва по-добро отношение от преди. Междувременно жената остава задържана за пет дни.
Все повече китайски купувачи на електромобилите на американския концерн започват да се оплакват от липсата на заинтересованост от страна на Tesla относно проблемите им, изтъквайки арогантното отношение на служителите на концерна и недоброто обслужване.
Не за първи път на Tesla се налага да се защитава действията си в Китай, който се превърна бързо в един от най-големите пазари на концерна. Всъщност именно търсенето на електромобилите му от китайските купувачи помогна на Tesla да отчете рекордни доставки през първото тримесечие.