IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Стратегията „Нов автомобил“ може да се окаже лебедовата песен на Volkswagen

„Технокайзерът“ Херберт Дийс представи визия на много по-различен автомобилен свят от този, който виждаме днес

21:34 | 19.07.21 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Ръководителят на Volkswagen Херберт Дийс. <em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Ръководителят на Volkswagen Херберт Дийс. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Автомобилните производители се надпреварват, за да привлекат вниманието на потребители и инвеститори към своите планове за електрификация, но смелите прогнози за бъдещето на Volkswagen Group имат потенциал да надминат всички останали, пише Automotive News Europe.

Главният изпълнителен директор на германската автомобилна група Херберт Дийс - който този месец си осигури удължаване на договора до 2025 г. - изложи визията на Volkswagen за много по-различен автомобилен свят от съществуващия днес, като заяви, че най-големият производител на автомобили в Европа е готов да се възползва напълно от тези промени. 

Volkswagen представи стратегията си за следващото десетилетие, наречена "Нов автомобил" на 13 юли. В нея компанията прогнозира 20-процентов срив в глобалните индустриални продажби на бензинови и дизелови автомобили през следващите 10 години; почти пълен паритет в продажбите на автомобили с двигател с вътрешно горене и електрически превозни средства в рамките на групата до 2030 г.; появата и растежа на трети основен приходен поток от цифрови продукти, включително от безжични актуализации и поправки, за които Volkswagen вярва, че ще нараснат до почти същото ниво, като това на приходите от продажби на автомобили.

Компанията очаква да реализира търговски и своето първо превозно средство с четвърто ниво на автономност до 2026 г., както и да увеличи пазарния си дял в САЩ от 4 на 10%, подкрепена от продажбите на марки като VW, Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley.

Според оценките Volkswagen е способна да измести Tesla от първото място при продажбите на електрически превозни средства в глобален план през 2025 г.

Според Дийс новият свят на индивидуална мобилност ще донесе и други ползи за обществото. Електромобилите могат да служат като буфер за стабилизиране на електрическата мрежа, като приходите от продажби на превозни средства постепенно ще бъдат изместени от нарастващата популярност на цифрови автомобилни услуги към края на това десетилетие.

"Ще бъдем по-печеливши с електромобилите, защото батериите и зареждането ще увеличат дела на добавената стойност. А с нашите платформи ще бъдем по-конкурентоспособни", изтъква Дийс.

От IHS Markit посочват, че Volkswagen се води от новата стратегия „Нов автомобил“, визирайки електромобилната архитектура, софтуерните нововъведения и батериите.

„Планът обединява всичко в една по-сплотена пътна карта, много агресивна“, изтъкват от IHS Markit. „Цялостната насока на Volkswagen е възприета и от някои други автомобилни концерни, включително от General Motors и Ford. Въпреки че Volkswagen води при тези разработки, германският концерн не е единствен и се сблъсква с конкуренция на всяка своя стъпка“, добавят от консултантската компания.

Обединяване на платформите за електромобили

По време на излагането на плана Дийс обяви идеята за обединяване на двете настоящи платформи на групата за изграждане на електромобили – MEB и PPE – в единна мащабируема системна платформа (SSP).

Трансформацията ще стартира с проект в рамите на марката Audi, наречен Artemis, като другите брандове под чадъра на Volkswagen, насочени към масовия пазар, ще разработят концепцията Trinity.

Общата платформа за електрически превозни средства с батерии ще подобри мащаба и ще уеднакви архитектурата на автомобилите на различните марки в групата. Audi ще започне да използва SSP модули от 2025 г. в своя проект Artemis, докато VW ще заложи на тази технология една година по-късно.

По отношение на батериите Volkswagen заяви, че е разработил т.нар. „унифицирана клетка“, която позволява захранване на голяма част от автомобилите, произведени от концерна в глобален план. Очаква се клетките да дебютират в Европа през 2023 г. 

Американският пазар

Относно САЩ Дийс заяви, че електрическият компактен кросоувър ID.4 е почти разпродаден за тази година и прогнозира, че ретро стилът на концепцията Microbus, който трябва да дебютира в САЩ през 2023 г., известен сега като ID Buzz, ще се окаже популярен сред потребителите.

„В един електрифициран свят ни трябват емоционални продукти“, като например ID Buzz, изтъква Дийс.

Дийс заяви, че в момента марката разглежда точно кои електромобили да предлага в САЩ освен ID.4 и ID Buzz. Според него моделите на Audi, Porsche, Bentley и Lamborghini ще помогнат на продажбите да нараснат, а оттам и пазарният дял на групата.

Дийс също потвърди, че компанията планира да въведе превозно средство с четвърто ниво на автономно управление до 2026 г. в Европа с проекта Artemis, което ще бъде достъпно по-късно и в САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:16 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
Gerasim_Burgaski
преди 2 години
***
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 7
дядя Вова
преди 3 години
Стратегията Нов автомобил може да се окаже лебедовата песен на Volkswagen > Вувузела 2
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още