Главният изпълнителен директор на Opel/Vauxhall Михаел Лошелер се оттегля от поста след близо четири години служба и ще бъде заменен от Уве Хохгешурц, ръководител на бизнеса на френския концерн Renault за Германия, Австрия и Швейцария, заяви автомобилният производител, цитиран от Automotive News Europe.
Лошелер, който е назначен за ръководител на марката през 2017 г., когато Opel/Vauxhall е придобита от PSA Group, сега част от Stellantis, е „решил да преследва ново предизвикателство извън Stellantis“, казват от Opel.
Хохгешурц ще заеме поста на 1 септември, като ще докладва на главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес. Кариерата му в индустрията започва през 1990 г. във Ford Motor, като се присъединява към Volkswagen през 2001 г. През 2004 г. Хохгешурц отива в Renault. Учи бизнес администрация в Германия, Великобритания и Франция.
От своя страна автомобилната кариера на Лошелер започва през 2001 г. в Mitsubishi Europe. Три години след това той се прехвърля в американското звено на Volkswagen. През 2012 г. е нает от Opel като финансов директор, а през 2017 г. е назначен за изпълнителен директор, малко след като PSA купува марката от General Motors.
След като Opel губи десетки милиарди евро под управлението на GM, компанията успява да запише положителен марж на оперативната печалба през 2018 г.
опел
Уве Хохгешурц. Снимка: Opel
Миналата седмица Лошелер обяви, че марката ще електрифицира цялата си продуктова гама до 2028 г. и ще се разшири в Китай. Крайният срок за тотална електрификация на продаваните в Европа модели на Opel изпреварва с две години електрическата стратегия на американския концерн Ford, който цели да екологизира своето европейско портфолио до 2030 г.
Също така Opel планира да премахне изцяло конвенционалните автомобили от своята гама до 2024 г., възползвайки се от хибридните технологии. Лошелер обаче не дава подробности дали тази цел включва и т.нар. меки хибриди.
Opel най-вероятно ще използва за своите електромобили платформата STLA Small, докато архитектурата STLA Medium ще бъде насочена към премиум марките на Stellantis. Другите две платформи ще се предназначени за американските брандове на концерна.