Подкрепеният от гиганта в онлайн търговията Amazon.com Inc стартъп за електрически превозни средства Rivian Automotive планира да изгради втори завод за сглобяване на автомобили в САЩ, който също ще включва производство на клетки за батерии, съобщава Ройтерс, позовавайки се на източници, запознати с темата.
„Въпреки че това е сериозна стъпка за компания, която се намира в ранен процес на развитие, Rivian проучва възможността за изграждане на втори завод в САЩ“, споделя говорителят на компанията Ейми Маст. Тя отказва да предостави допълнителна информация.
Редица американски щати се борят да осигурят терен за съоръжението, известно в документите като „Проект Тера“, който трябва да бъде официално обявен след няколко месеца, като стартът на строителството се очаква да започне в началото на следващата година. Времевият диапазон около графика все още подлежи на промяна предвид пандемията от коронавирус, посочват източниците.
„Очакваме с нетърпение да работим с подкрепящата ни технологично ориентирана общественост, за да създадем партньорство, толкова силно, колкото това с Normal“, добавя Маст.
Съществуващият завод на Rivian в САЩ се намира в Нормал, Илинойс.
Понастоящем обичайните разходи за изграждане на завод за сглобяване на нови превозни средства е 1 млрд. долара или повече, докато изграждането на фабрика за производство на батерийни клетки коства поне 2 млрд. долара. Други автомобилни концерни вече си партнират с производители на батерии. Към момента Samsung SDI Co. доставя батерии на Rivian.
Автомобилните производители се надпреварват да разработват електромобили, тъй като Китай, Европа и други страни и региони по света налагат по-строги стандарти относно въглеродните емисии. В САЩ традиционните автомобилни концерни като General Motors Co. и Ford Motor Co. модернизират своите заводи за производство на електромобили, докато Tesla Inc, тайванският подизпълнител Foxconn и множество стартъпи, включително Lucid и Canoo, разполагат със съществуващи фабрики или в момента ги изграждат.
Базираната в Калифорния Rivian, подкрепена също от Ford и T. Rowe Price, планира да се конкурира по-успешно на пазара с пускането на своя електрически пикап R1T и със SUV модела R1S.
Rivian ще търси оценка от над 50 млрд. долара в потенциално първично публично предлагане по-късно тази година, споделя друг източник.
Rivian, която успя да набере 8 млрд. долара от началото на 2019 г., е оценена на 27,6 млрд. долара през януари след инвестиционен кръг в размер на 2,65 млрд. долара, воден от T. Rowe Price. В списъка с инвеститори в Rivian попадат още Soros Fund Management, Fidelity, BlackRock Inc. и саудитският автомобилен дистрибутор Abdul Latif Jameel Co.
2021 г. се оказа трудна за Rivian, като изпълнителният директор Робърт Скаринг заяви в писмо до клиентите миналата седмица, че COVID-19 е забавил пазарната реализация на нейните превозни средства. Първите доставки на R1T, предвидени преди това за юли, бяха отменени за септември, докато пускането на R1S беше забавено до есента.