Вълната леден полярен въздух, засегнала част от Съединените щати през изминалата седмица, разкри доста недостатъци на най-популярните електромобили, пише Mashable. Стотици собственици на Tesla и Chevrolet Bolt се оплакаха, че колите им не са пригодени за минусовите температури.
По начало знаем, че електрическите коли не понасят студа, но е друго да го видиш с очите си, отбелязва изданието, публикувайки множество туитове от недоволни клиенти. Един от тях споделя снимка на таблото на напълно заредения си Model X 100D - кола за 150 000 долара - който при температура минус 30 градуса вместо нормалния си обхват от близо 470 километра има едва 190 км.
Друг собственик на Tesla Model 3 обвини компанията, че въобще не е тествала автомобила в зимни условия, въпреки разпространените ефектни клипчета. В неговия случай дори след 30 минути дистанционно подгряване прибиращите се ръкохватки на вратите си остават замръзнали и в колата не може да се влезе.
Друга собственичка на същия модел се оплака, че и при включено на максимална степен на отопление температурата вътре в колата й е едва 12 градуса по Фаренхайт - или минус 11 по Целзий.
В типичния си стил Илон Мъск обеща "значителни" подобрения на поведението в студено време, които ще дойдат благодарение на... нов софтуерен ъпдейт. Той обаче няма да е готов до края на въздействието на полярния вихър над американския Среден запад.
Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg.
преди 5 години На теслите самата дръжка се прибира във вратата и се показва само като я отключиш. Имат известен проблем, че понякога не иска да се покаже (дори и на доста по-нормални температури). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години фейк нюз ! ... не било сащ, а било 3-4 щата. Не са разочаровани, а мрънкат щото видиш ли два дена не могли да си отворят колата ... еми на -30 и влага (както е около чикаго) е нормално ... врата е метална и на електричката и на ДВГ, дръжката и тя е пласмасова и на двете ... е ква е разликата ?Да правиш новина от екстремото време е меко казано журналистически дебилизъм отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години То е ясно, че поддръжката на всеки ел.мпс е в пъти по-малко спрямо такъв с вътрешно горено. Ясно е и, че единственото му слабо място е батерията. По абсолютно всичко друго превъзхожда двг. Ако не беше така, нямаше да са 95% от влаковете и 100% от метрото да са на ток. Когато и батерията стане по-добра, двг ще стане като писмото на хартия - ще остане да съществува, но ще се ползва в краен случай.Електроавтомобила има в пъти по-малко неща, които да му се счупят или да искат поддръжка отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ха ха ... друго си е да се поплюе малко по "теслата" ... те малко инфо за 350.000 мили пробег на Тесла Х :- деградация капацитета на батерията 13% , което е спад с около 50км дневен пробег- $18.000 за поддръжка ( ремонт на полуоска , ремонт на задвижващ вал и смяна на задни спирачни механизми )- почти никакви проблеми по задните вертикално отварящи се врати- никакви проблеми за тапицериятате го клипчето на човека , ползват я за такси :https://***.youtube.com/watch?v=9nfgb8TPcHkя някой щастлив собственик на мерцедес да каже какво се случва на една Е класа на половин милион километра или на някое А8 , за ситроен С5 не ми се отваря дума ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Убеден съм, че електромобилите могат да се направят да работят безпроблемно при екстремни температури, но това със сигурност ще се отрази на цената и въпросът е доколко е оправдано всички да плащат по-скъпо за да се угоди на някакъв много малък процент потребители, които засега имат алтернатива. Поне докато не са спрени от производство колите с ДВГ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Екстремните студове и жеги си остават най-слабото място на електромобилите. Лятото като стане +50 градуса в Тексас и отново ще има жалващи се собственици на Тесла със заминали батерии заради жегите и конструктивни недомислици. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Eвала Мъск, ти си мъж!, ще подобриш работата при ниски температури със софтуерен ъпдейт. Ставаме свидетели на откриване на нови физични и химични закони отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ха ха ха и тия смешн...ици ше се бият с руснаците.При -30 руснаците още не са се стегмали за плаж.прибраха парите на глупа...ците ха ха ха .Вервайте на разни платени природозащитници ха ха ха и ше пътувате с кон и каруца отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не съм зареждал на -30, но някак си пророкувам, че нафтата на българските бензиностанции най-вероятно ще я продават в кутии, а бензинджията ще ти я чупи с чук и длето отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Е поне се движат. Би ми било интересно колко от дизелите в България, особено ако са заредили с нафта от българска бензиностанция, и не са били в топъл гараж ще запалят изобщо?!А тези, които запалят (някой по-елементарен бензинов двигател евентуално, че модерните едва ли ще запалят), след колко минути ще стигнат висока температура в купето?И тези, които запалят, колко време трябва да работят на място, преди да потеглят? отговор Сигнализирай за неуместен коментар