Миналия месец германските производители Mercedes и BMW са продали повече автомобили в Южна Корея, отколкото General Motors зa пръв път в историята, подпомогнати от нарастващата популярност на германските премиум марки и отдръпването на потребителите от GM, след като компанията обяви сериозно преструктуриране, съобщи Ройтерс.
Макар че местните автомобилни производители Hyundai Motor и Kia Motors Corp продължават да доминират на местния пазар, висококачествените германски автомобили през последните години се проявиха с по-разнообразни предложения за потребители, които се интересуват от марките.
BMW отчита най-големия скок, като продажбите му през февруари почти са се удвоили до 6118 автомобила, показват данни от индустрията. Компанията остава малко зад Mercedes, която води в класацията на вносни автомобили с 6192 превозни средства, което е с 12% повече спрямо същия период година по-рано.
Южна Корея миналата година стана шестият по големина пазар за Mercedes, изкачвайки се от осмо място.
Изявлението на GM миналия месец, че планира да закрие един от четирите си завода в Южна Корея, като съдбата и на трите други централи е под въпрос, е довело до спад на продажбите на дребно на вътрешния пазар от почти 50% през февруари до 5804 автомобила.
Така GM губи мястото си на трети по големина производител на автомобили в Южна Корея, заемайки шесто място.
Американският автомобилен производител, чиито южнокорейски операции са насочени главно към износ, търси финансова помощ от Сеул, за да остане в страната.
Разговорите с профсъюзите в сряда не успяха да доведат до конкретни резултати, въпреки че около 2500 работници подадоха молба за доброволни съкращения.
„Надяваме се да приключим с преговорите със синдикатите и правителството бързо“, каза говорител на GM Korea.