IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

„Меките“ хибридни коли от Европа заплашват лидерството на японските концерни

Европейските производители използват нов метод, позволяващ им да избегнат патентите, държани от японските компании, засилвайки конкуренцията на пазара за хибриди

11:01 | 15.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Автомобилните производители, базирани в Европа, продължават бързото внедряване на евтини „меки“ хибридни системи в своите превозни средства. Това застрашава доминантното положение на японските концерни в областта на екологичните технологии в автомобилостроенето, съобщава Nikkei Asia Review.

Най-големият производител на автомобили в света Volkswagen обяви, че новата версия на Golf ще използва именно такава мека хибридна система. Новият модел се очаква да бъде с 8% по-ефективнен при изгорелите газове спрямо предходната версия.

Системата позволява да бъде монтирана на вече съществуващи модели без особени промени в тяхната конструкция, посочват от VW. Подобна технология може да бъде инсталирана много по-лесно, отколкото пълната хибридна система, която се предлага от японските компании като Toyota Motor. 

VW планира да предлага подобна система за всички свои модели, задвижвани от двигатели с вътрешно горене.

Меките хибридни системи използват батерии с по-малък волтаж спрямо тези при пълните хибриди, което значи, че свързаните с безопасността системи и оборудване са по-елементарни.

Допълнителните разходи са приблизително една четвърт от тези при пълните хибриди, като обаче подобренията при горивната ефективност също са занижени.

През последните няколко години Audi и Daimler бързо увеличиха броя на моделите с прости хибридни системи. BMW планира да се присъедини към надпреварата в тази сфера.

Пазарът за меки хибридни системи нарасна почти пет пъти през последните три години до 2018 г., сочат данни на IHS Markit. Според компанията броят на този тип автомобили ще се увеличи двойно до 2020 г.

По-строгите екологични регулации по света са основен двигател за промяната във фокуса на концерните. Производителите търсят начини да отговорят на изискванията и налагат промени върху цялата си продукция. В Европа регулациите изискват до 2021 г. количествата въглероден диоксид, отделяни от превозните средства за всеки километър, да бъдат намалени с 30% спрямо стойностите от 2015 г.

Много от големите имена в бизнеса признават, че все още не могат да отговорят на новите изисквания.

Хибридите предлагат бърз начин за справяне с по-строгите регулации, тъй като напредъкът при електрическите превозни средства ще се нуждае от още време за ускоряване.

Наскоро правителството на Китай започна да обмисля промяна в регламентите за екологосъобразни автомобили, за да даде възможност за по-голямо развитие на хибридните превозни средства. Въпреки че хибридите използват изкопаеми горива, те ще бъдат преквалифицирани като „леки коли с ниско потребление на гориво“.

Хибридите, задвижвани с бензин и електричество, навлязоха на пазара, след като Toyota започна масовото производство на модела Prius през 1997 г. Последваха модели като Insight на Honda Motor. Глобалните продажби на този тип автомобили надминаха 1 млн. броя през 2012 г., като японските брандове доминираха на пазара с дял от 90%.

В Япония 1,12 млн. хибрида са през фискалната 2018 г., което представлява повече от една пета от общите продажби на нови автомобили в страната.

Концерните извън островната държава трудно следват примера на японските концерни, тъй като Toyota и останалите местни компании контролират голяма част от патентите. Само преди три месеца базираната в префектура Айчи компания обяви, че ще предложи безвъзмезден достъп до своите хибридни технологии за ускоряване на прехода към по-чист транспорт.

Меките хибриди предлагат на автомобилопроизводителите да избягват патентите, контролирани от японските дружества.

Въпреки че за момента производителите в Япония не виждат в лицето на тази технология особена конкуренция, според Deloitte Tohmatsu Consulting, ако меките хибриди пробият на пазарите в САЩ и Европа, японските компании ще бъдат принудени да започнат борба срещу по-евтиния вариант на пълния хибрид.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:25 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още