"В България ръстът на купените електромобили е много голям, може би има удвояване, но той е от много малка база. Ако продажбите са били 500 преди 3-4 години, сега са 2 хиляди и това е на фона на един български автомобилен парк от 2,800 милиона автомобила, посочи пред Bulgaria ON AIR председателят на Асоциация "Електрически превозни средства" Мартин Заимов.
Той поясни, че в Европа средната пропорция на електромобили спрямо термичните конвенционални е 1%, докато в страната ни тя е под 0,5% спрямо европейската.
Заимов даде за пример Норвегия с голям ръст в продажбите на електромобили. „Там новите покупки над 50% са за електрически автомобили, а в Нидерландия до 20%“, каза той, но изтъкна, че България имаме много по-добра пропорция от Германия на зарядни станции с електромобили.
Председателят на Асоциация "Електрически превозни средства" отбеляза, че в нашата страна има много по-добра пропорция и на несубсидирани автомобили спрямо субсидирани и напомни, че без субсидия са купените 4 хиляди електроавтомобила „втора ръка“.
Заимов обясни, че субсидията в Германия, Франция и САЩ е заради индустрията, която не иска да се адаптира към по-евтините електромобили. По думите му тя все пак отива при производителите чрез купувачите.
Той съобщи, средно продажбите на електромобили в Европа отиват към 1,5%. За България броят им е напълно сравним със съседните страни – Сърбия, Румъния, Гърция.
Попитан колко ще ни струва един такъв електромобил, Заимов отговори: "Купих си автомобил, който е един от най-добрите като инженеринг модели. Той е втора ръка, 10-годишен, беше малко над 4 хиляди евро. Това не е средна цена, това е възможност за нещо много добро", посочи той и уточни, че вече го кара 12 години.
Мартин Заимов подчерта, че сервизите вече не са проблем.
Председателят на Асоциация "Електрически превозни средства" отбеляза, че всички основни марки са инвестирали в България. „За всичките тези години съм имал три пъти проблем с гуми и счупено стъкло от градушка“, коментира по повод поддръжката на електромобила Заимов.
Какъв трябва да е личният мотив на хората, да се ориентират към по-екологичните превозни средства? Каква е цената за поддръжка на електромобила?
Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.
преди 2 години някъде около 2032 без да е сигурно... малиииии, тия ще да са по търсени от Теслите, при мъска чакаш само 2 години :):) !!! ;D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Не пиши за неща, които нито си виждал нито разбираш... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Че какви проблеми да имат, ходиш на 20 километра из града с него. Проблем ще е като загине батерийката. Че гледам там освен паричките, може и други разправии да излязат. Нещо на 6-7 годишни волт-ове се опъвали в САЩ да им продадат батерийки за смяна. Да им се не види и измишльотините безполезни, аз нямам проблем да си ги карате, ама пак ще искат всички да изнасилват и принуждават скоро към тях. Аман. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години "Мартин Заимов подчерта, че сервизите вече не са проблем." Ок. Супер. Какво означава това. В какъв смисъл "не са проблем". На кои фирми има фирмени? В кои градове има? Има ли възможност за частни сервизи да работят с електромобили, или е като айфоните - само за лицензирани? Какво въобще означава "не са проблем", не ми разказвай кой колко пъти си оправял стъклото от градушка, а обясни какво имаш предвид като публикуваш това невероятно всеобхватно твърдение. Че чак и в заглавието го сложил. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Разбира се че не са проблем сервизите, защото електричките нямат проблеми... А в рассия възраждат марката "масквич", отварят старите шкафове и изтупват прахта от чертежите на безаналоговите 412 и 2141... Първи доставки, след записване и първоначална вноска разбира се, някъде около 2032 без да е сигурно... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Ако държавата не субсидира (както в останалият свят) няма как да се увеличи дела на електро автомобилите в България отговор Сигнализирай за неуместен коментар