Породената от коронавируса криза ускорява плановете за по-тясно сътрудничество на изпитващите затруднения автомобилни производители Nissan и Renault. След като редица спорове парализираха алианса от години и дори „разводът“ изглеждаше неминуем, сега двата концерна отново засилват сътрудничеството, твърди Ройтерс, както се позовава на няколко вътрешни източника.
Двете компании планират да съобщят подробностите за бъдещата си стратегия на съвместна пресконференция с третия си партньор от алианса Mitsubishi още тази сряда. След това в четвъртък Nissan ще обясни своя дългоочакван план за икономии, а Renault вероятно ще го последва в петък, твърдят запознатите с плановете.
Пандемията засегна силно всички производители на автомобили, тъй като продажбите на превозни средства спаднаха по целия свят. Освен това при Nissan и Renault от години има остро противоречие и битка за надмощие в алианса, в който компаниите са преплетени чрез кръстосано участие.
Конфликтът достигна своя пик с уволнението на бившия корпоративен директор Карлос Гон, който ръководеше съюза дотогава. Някога известният мениджър беше арестуван от японските власти през есента на 2018 г. и обвинен във финансови нарушения. По-късно той организира зрелищно бягство в Ливан.
Според информацията на Ройтерс Nissan и Renault планират значително преструктуриране и намаляване на разходите, което може да засегне десетки хиляди работни места. Преди няколко седмици вече изтече информация, че японците вероятно ще затворят повече от 14-те фабрики, за които бе обявено през миналата година.
По-рано бяха обявени планове за сериозно съкращаване на работни места. Renault също е силно засегнат, французите разчитат на държавна помощ в допълнение към собствените си усилия за икономии.
Успоредно с програмите си за икономии партньорите работят от известно време по обща стратегия. Твърди се, че тя ще направи сливането, към което се стремеше Гон, но което бе категорично отхвърлено от Nissan, остарял ход. В ядрото е ново разделение на труда, при което единият партньор ще бъде лидер в даден регион както в разработването на превозните средства, така и при технологията, а другият ще го следва. Това би трябвало да доведе до по-добри разходни предимства. Нито една от трите компании не коментира темата.
преди 4 години Гон може и да е бъркал в кацата с мед, ама беше добър стратег. Не ми се вижда японец и европеец да мислят еднопосочно, а точно това ще им е нужно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар