Двама мъже загинаха, след като превозно средство на Tesla, за което властите смятат, че се е движело без никой на седалката на водача, се е блъснало в дърво в събота вечер на север от Хюстън.
Единият от мъжете е бил на предната пътническа седалка, а другият - на задната седалка на Tesla, която е пътувала с висока скорост по завой, преди да се удари в дърво около 23:25 ч. местно време, поясняват полицаи от окръг Харис пред Bloomberg. Става дума за Model S от 2019 г.
„Предварителното ни разследване, което все още не е завършено, показва, че никой не е бил на волана на това превозно средство“, казва полицай. „Почти 99,9% сме сигурни в това“.
На аварийните служби са им били нужни около четири часа и около 121 хиляди литра вода, за да потушат пожара, който е обхванал електрическото превозно средство, казва полицай Марк Херман. Батериите с високо напрежение като използваните в Tesla могат да се възпламенят отново, след като бъдат повредени, дори след като пожарникарите са потушили даден пожар, поясняват от Националния съвет за безопасност на транспорта.
Към неделя властите все още разследват дали въздушната възглавница на предния пътник е била задействана и дали усъвършенстваната система за помощ на водача на автомобила е била активирана по време на катастрофата.
Нито Tesla Inc., нито Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), водещият регулатор за пътната безопасност в САЩ, са отговорили на исканията за коментар.
Tesla казва на шофьорите, използващи усъвършенстваната система за помощ на водача, известна като Autopilot, да следят пътя и да бъдат готови да поемат контрола над автомобила. Освен това компанията твърди, че шофирането с включена система за Autopilot е по-безопасно от шофиране без системата.
Tesla също така въвежда подобрен набор от помощни функции на ограничена основа, система, която нарича „пълно самоуправление“.
„Автопилотът и пълното самоуправление са предназначени за използване с напълно внимаващ шофьор, който държи ръцете си на волана и е готов да поеме властта над колата във всеки момент“, казва Tesla на уебсайта си, отбелязвайки, че функциите не правят превозното средство автономно.
Някои защитници на безопасността казват, че компанията не прави достатъчно, за да попречи на шофьорите да зависят твърде много от характеристиките или да ги използват в ситуации, за които не са предназначени. Те също така критикуват компанията за езика, който тя използва, за да опише нейните характеристики, като казват, че термини като „автопилот“ и „пълно самоуправление“ рискуват да дадат на водачите фалшиво усещане за способностите на превозното средство.
„Те умишлено, предвидимо, създават ненужни рискове за обществото“, казва пред Wall Street Journal Джейсън Ливайн, изпълнителен директор на базирания във Вашингтон Център за автомобилна безопасност.
Tesla пояснява пред федералните служители, че не вярва, че трябва да ограничи водачите в правото им да използват нейната система за подпомагане, тъй като превозното средство е под контрола на водача.
NHTSA няма никакви правила относно указанията, които предписват как компаниите трябва да наблюдават ангажираността на водачите, нещо, което Националният борд за транспортна сигурност (NTSB), независима федерална агенция, която разследва всеки автомобилен инцидент в САЩ, критикува, казвайки, че излага хората на риск.
преди 3 години мдам а Теслата "беше бъдещето" е беше ама .... тия вътре са станали пилета на грил, ако беше нормална дизеларка с автопилот, дет причинява Глобалното Затопляне тия двамата щеха да са още живи .... Та тия зелени истории на батерии не стаа другарки и другари, да светло бъдеще се чертаеше и разни алабалистики, НО тва си е за електрокарчета у некое хале да дига палети, за друго не стаа, просто ни мое ..... бъдещето е друго т.е. кат дое с некво друго гориво тогава ше говорим .... Кой се беше изцепил от титаните на мисълта тука че швабосите не могли били да стигнат Теслите щот коли не могли да праят, мдам сигурно те праят коли от 100г. и са го видели че с батерийки нема стане раотата .... ама кой да слуша, нали искат всички да са еколози и да зеленеят ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ами като не са си прочели книжката с инструктаж за ползване на автомобила и функциите му, а си правят *** експерименти - така е...после "понятието" било създавало грешна представа.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Просто да добавят система, която ако усети, че никой не е на предната седалка или никой не е докосвал волана от 5 минути, да отбива в страни, ако това е възможно. Като цяло има твърде много променливи за да се ползват такива системи, може би в селското стопанство би имало в пъти повече приложение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години мда ... тука съм абсолютно съгласен , че понятията "автопилот" и "пълно самоуправление" създават грешни нагласи в ползвателите ... както например изтребители 5то поколение и рассия ... използването на асистент и въвеждането на няколко нива би било по-добро решение , което да се валидира за всички производители . в случая трябва да ги друснат едно хубаво , за да слезнат на земята ... както одрусаха мерцедесите и вагонетки за неадекватните им печки ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар