Автомобилната индустрия преминава от своя металургичен исторически период в нов дигитално-информационен период. Чисто металургичната част на автомобила, неговата механика, която бе цел номер 1, все повече се превръща в носител на информационен продукт и в носител на услуга – транспорт.
Това коментира пред Ивайло Лаков в „Светът е бизнес“ автомобилният експерт Калоян Желев.
„Хората в напредналите общества избират все повече автомобила си с оглед това от какъв транспорт имат нужда. Те избират не само автомобила, а начина на притежанието му или дали изобщо да ги притежават. Колата все повече се превръща от хардуер в услуга“, посочи той.
По думите на експерта младото поколение, т.нар. „милениуми“, вече не се вълнува от хардуера, дизайна и т.н., а от услугата „транспорт“, която колата предоставя от точка А до точка Б.
„Евентуално джаджите и свързаността в това превозно средство биха ги привлекли, биха им се сторили интересни, но нищо повече“, поясни той.
Същевременно обаче новите тенденции извеждат на дневен ред и множество неизвестни.
„Един от интересните феномени през 2017 г. беше опитът на всички автомобилни шефове да ни покажат, че гледат със спокойствие на бъдещето и имат представа как ще изглежда техният бизнес след 20, 30 или 50 години. Истината обаче е, че никой няма представа какво го очаква. Това е една относително стара индустрия, функционирала през 3 различни века, а това, което коментираме, е явление от последните десетина години“, отбеляза Желев
По думите му става дума за един много малък исторически период, а „автомобилният кораб е голям и тежък и променя курса си сравнително бавно. Това е голямо предизвикателство“.
Автономните автомобили няма да завладеят бранша в следващите 20 години, дори по чисто физиологични причини. В момента хората не са в състояние да седнат на задната седалка на автомобила си и да гледат в смартфона в реално време как колата сама ги транспортира.
Вижте целия разговор във видео материала!