Основният собственик на VW - Porsche SE се подхлъзна в зоната на загубите заради икономическите последици от пандемията на коронавируса. След първите шест месеца е отчетена нетна загуба от 329 милиона евро, както обяви в понеделник семейният холдинг в Щутгарт. По същото време преди година Porsche SE отчете печалба от близо 2,4 млрд. евро.
Печалбата на холдинговата компания, чрез която семействата Порше и Пиех притежават мажоритарен дял във Volkswagen, до голяма степен се извлича от бизнеса на автомобилния производител, базиран във Волфсбург.
Тъй като Porsche SE наскоро увеличи своя дял във VW леко до 53.3%, нетната ликвидност спадна до 505 млн. евро (миналата година 553 млн. евро). За годината като цяло холдинговата компания се отказа от конкретна прогноза заради несигурността около коронавируса, но обеща печалба. Volkswagen вече обяви "сериозен спад" на оперативните приходи за 2020 г., но не очаква загуба, предава DPA.
По отношение на нетната ликвидност Porsche SE все още се стреми към стойност между 400 и 900 милиона евро за годината като цяло. Подразделението, в което Porsche SE комбинира дялове в компании в транспортната логистика, планирането на транспорта и управлението на трафика, постигна приходи от 50 (52) милиона евро. Нетната загуба нарасна до единадесет милиона евро спрямо четири милиона през предходната година. Холдингът посочи като причина увеличените разходи за персонал.
Точно като VW, Porsche SE планира да намали дивидента за 2019 г. Само 2,21 евро трябва да бъдат разпределени за привилегирована акция и около 2,20 евро за всяка обикновена акция. Това би било с 90 цента по-малко от първоначално планираното. Всички обикновени акции се притежават от семействата Порше и Пиех Всички останали акционери нямат право на глас с привилегированите си акции, но получават в замяна малко по-висок дивидент.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба