Южнокорейският автопроизводител Hyundai Motor Co. се надява, че недостигът на полупроводници, който продължава да помрачава световната автомобилна индустрия, ще бъде частично облекчен през следващото тримесечие и че продажбите на компанията ще се възстановят до нивата отпреди пандемията, заяви вицепрезидентът Ган Хьон-со, цитиран от Bloomberg.
Според Ган сривът в доставките на чипове вероятно ще продължи до края на текущото тримесечие, след което производството на този жизненоважен за автомобилните концерни компонент ще се нормализира постепенно.
Hyundai съобщи по-рано във вторник, че оперативната му печалба за периода октомври-декември е спаднала с 6,8% на годишна база до 1,53 трлн. вона (1,28 млрд. долара). Стойността на печалбата е по-ниска от очакваните 1,79 трлн. вона от анализатори, анкетирани от Bloomberg.
Маржът на оперативната печалба за 2021 г. достига 5,7%.
Консолидираната чиста печалба в същото време се понижава с 57 на сто до 546 млрд. вона, което е далеч под прогнозата за 1,47 трлн. вона на фона на данъчната тежест. Приходите от продажби обаче нарастват с 6,1% до 31 трлн. вона, надминавайки леко пазарните очаквания благодарение на понижената стойност на вона и продуктите с добавена стойност.
Международните продажби на дребно на Hyundai се понижават с 15 на сто през последното тримесечие, водени от 43-процентния спад в Китай. Продажбите на групата в Южна Корея и Северна Америка се свиват съответно с 8,9% и 7,9 на сто. В Европа те нарастват със 7%.
Hyundai очаква да продаде 4,32 млн. превозни средства тази година, като се стреми да увеличи продажбите на нискоемисионни автомобили с 30 на сто. Техният дял трябва да нарасне до 40% от общите продажби на концерна в Европа срещу 32% през 2021 г.
Новият електрически Hyundai Ioniq 6 ще бъде пуснат в продажба в Южна Корея през първото полугодие.
Ким Пьонг-мо, анализатор в южнокорейската DB Financial Investment, заяви, че възстановяването на производството на Hyundai до обичайните нива може да бъде отложено до края на годината, тъй като има шанс разработчици на чипове като Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. да повишат цените на своите продукти.
В допълнение към затрудненията около доставките по-високите цени на суровините и материалите представляват друга пречка към възстановяването. Hyundai заяви през ноември, че цената на желязната руда през третото тримесечие е скочила с 63% спрямо година по-рано до 165 долара за тон, докато алуминият е поскъпнал с 40% до 2384 долара за тон, а медта - с 48% до 9188 за тон.
Делът на Hyundai от световния пазар на електромобили се оценява на 5,7% въз основа на продажбите от януари до ноември през 2021 г., според данни на базираната в Сеул Hana Financial Investment.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми