Южнокорейският концерн Hyundai Group представи планове за въвеждане на водородни технологии и решения за мобилност в транспорта и други индустриални сектори до 2040 г., тъй като много страни се стремят да станат въглеродно неутрални до средата на този век, съобщава Bloomberg.
Вторият по големина конгломерат в Южна Корея има за цел да предлага само екологични нови търговски превозни средства, като автобуси и камиони, до 2028 г., като по този начин компанията ще се превърне в първото дружество в света, постигнало това в толкова кратък срок, изтъква Юсин Чън, председател на групата.
Hyundai също така работи върху някои концептуални решения за водородна мобилност, които биха могли да се използват в пристанища или при трамваите.
„Нашата цел е да въведем широк спектър от решения за мобилност на базата на водорода до 2040 г.“, изтъква Чън, добавяйки: „Това ще включва леки автомобили, превозни средства със специално предназначение, влакове, кораби и градска въздушна мобилност. Искаме също така да разширим използването на водородни горивни клетки в различни области, включително при роботите и екологичните генератори".
Автомобилното звено на групата Hyundai Motor Co. се стреми да стане въглеродно неутрално до 2045 г., като прекрати производството и продажбата на превозни средства, използващи изкопаеми горива, на големите пазари до 2040 г. Конгломератът инвестира в превозни средства и системи с водородни горивни клетки, като първият подобен модел беше представен през 2013 г.
Групата планира да представи своето ново пътническо превозно средство с горивни клетки през 2023 г., последвано от водороден SUV през 2025 г.
Hyundai също така планира да пусне в продажба трактор, който в момента се изпробва в Калифорния, като се очаква машината да дебютира през 2023 г.
Концернът е продал общо 5300 превозни средства с горивни клетки през първите седем месеца на тази година, като притежава цели 51% от световния пазар, според изчисления на SNE Research.
Hyundai Motor вече представи някои концептуални решения за мобилност, които работят с горивни клетки. Едно от тях е автономен дрон за транспортиране на различни товари, който се захранва с водород и предлага пробег от 1000 километра с едно зареждане.
Групата също планира да предостави своите решения за горивни клетки на енергийния сектор, включително електричество и отопление на сгради, градски източници на енергия и електроцентрали.
„Силно вярваме, че са необходими технологии и продукти за батерии и горивни клетки, за да се премине към мобилност с нулеви емисии“, изтъква Чън. "Борбата с изменението на климата и преминаването към възобновяема енергия няма да бъде завършена без водород“, добавя той.


Как биха гласували българите ако изборите бяха днес?
“Свободата няма посока”: 33 творци откриват сборна изложба във Варна
Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Лоши държавни политики: Бизнесът държи икономиката над водата
Джеймс Камерън влезе в клуба на режисьорите милиардери
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа сила с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи