Няма да има общо ограничение на скоростта по германските магистрали. Намерението за ограничаване на скоростта до 130 километра в час се провали в петък в Бундесрата (долната камара на парламента). Комисията по околна среда на регионалната камара с преобладаващи министри от Зелените се изказа в подкрепа на ограничаването, наред с други неща и от съображения за климата и безопасността на движението.
Въпреки това обаче ограничаването на скоростта среща съпротива на християндемократите и на федералния министър на транспорта Андреас Шойер (Християндемократическа партия). Коалиционните правителства на провинциите с участие на християндемократите попречиха проектът за ограничение да спечели мнозинство.
Дебатът за промените започна преди година като част от новите екологични мерки, които взимат властите в Германия. За момента обаче тези 130 км/ч се явяват единствено като препоръчителна скорост по германските магистрали.
Федералната статистическа служба на Германия отчете, че през 2017 г. автомобилният транспорт в страната е отговорен за изхвърлянето 115 млн. тона въглероден двуокис в атмосферата - с 6 процента повече отколкото през 2010 година. Именно заради тенденцията на повишаване на вредните емисии, дължащи се на автомобилния транспорт, и защото по-мощните автомобили замърсяват повече, експертите смятат, че решението е да се въведе генерално ограничение на скоростта по аутобаните на 130 километра в час.
Но отговорът на другата страна не закъсня: германският министър на транспорта Андреас Шойер заяви още преди месеци, че предложението за ограничение на скоростта, както и другата препоръка на експертната комисия - за вдигане на данъка за дизеловите автомобили - противоречат на "здравия човешки разум".
Клубът на германските автомобилисти (ADAC) се съмнява, че ограничението на скоростта действително ще помогне за защита на климата. Според вицепрезидента на клуба Улрих Клаус Бекер ограниченията на скоростта не биха довели и до по-малко катастрофи, както показвал примерът със съседните страни, в които има ограничение на скоростта. Не е изненада, че и Съюзът на производителите на автомобили е против. Оттам твърдят, че имало по-адекватни мерки за защита на климата, като например дигитализирането на транспорта - свързването на превозните средства помежду им и с транспортната инфраструктура. Това е и начинът за борба със задръстванията по пътищата, убедени са във VDA.
Така за момента Германия остава единствената страна в Европа, където на някои магистрали няма ограничения на максималната скорост. Така тези пътища се превърнаха в легенда, тъй като те продължават да привличат любителите на бързите и мощни автомобили.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"