Продажбите на употребявани дизелови автомобили в Германия намаляват значително. Както съобщи Германският автомобилен тръст (DAT) на базата на оценка на различни бази данни, през януари са отчетени с около 11% по-малко промени в собствеността на употребяваните дизелови автомобили, отколкото през същия месец на миналата година.
Търсенето на по-стари дизелови превозни средства, които са особено засегнати от настоящи или възможни бъдещи забрани за шофиране, е намаляло още по-забележимо. Например броят на продадените дизелови превозни средства с норми между Евро 1 и Евро 4 е спаднал средно с 13% до 64 409. Спадът в продажбата на използвани дизелови коли с Евро 5 дори се е сринал с 26% до 48 976 броя.
Само сравнително новите дизелови двигатели Euro 6, които досега не са включвани в забраните, са увеличили продажбите си със 7% до 65 422 броя. Освен това се оказва, че използваните дизели се застояват по-дълго на паркингите на автокъщите. Те се продават средно за 102 дни, докато при използвани бензинови коли тази стойност е средно 92 дни.
Пазарът на нови дизелови автомобили, от друга страна, се е възстановил леко, съобщава DAT. Трудностите при доставката във връзка с новия процес на измерване на емисиите WLTP изглежда са преодолени: 91 623 нови дизелови пътнически автомобила са били регистрирани в Германия през януари, с 2,1% повече спрямо същия месец на предходната година. Фирмените автомобилни паркове на фирми заемат значителен дял от тези цифри.
По отношение на цените на употребяваните автомобили DAT твърди, че ситуацията поне не се влошава допълнително. Тригодишните бензинови коли държат около 57% от бившата си каталожна цена, тригодишните дизели - 52,1%. Въпреки това все още има значително намаление на цените на дизеловите коли.


Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините
преди 6 години Нито плюскаме и/или жулим ментета... На никой ли не му прави впечатление дизеловата смрад по софийските улици през подлените няколко години? След време това ще избие в увеличена заболеваемост от рак. Дизелът е доказано канцерогенен за разлика от другите горива. Има достъчно официални изследвания от СЗО и т.н. Лесна справка в Интернет... А ти можеш да продължиш да "пестиш" с някое дизелче, после обаче лекарствата ще ти излязат скъпо... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Онкологиите са пълни заради дядо ти Тодор ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Не,другарю.Не правителството вреди а слугите на Русия от *** 20! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Няма вреда от дизелите, в България имаме много вредно правитество и купища други вреди преди да се стигне до дизелите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ми кат плюскате *** и жулите ментета , сетне дизелите ви криви ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Използваните германски дизели ще дойда в България и Румъния. И след време ще напълним местните онкологии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар