Франция постепенно ще намали субсидиите за хибридни и електрически автомобили през следващите години, с което поставя на риск устойчивия растеж на сегмента, който все още остава относително малка част от пазара на автомобили, съобщава Bloomberg.
Правителството планира да намали държавната подкрепа за закупуване на електрически автомобили от 7000 евро през тази година на съответно 6000 евро през 2021 г. и 5000 евро през 2022 г., според бюджетен план, представен в понеделник от финансовия министър Бруно льо Мер.
Държавната помощ за хибридни превозни средства пък ще бъде намалена наполовина до 1000 евро през следващата година.
Друг стимул, предназначен за домакинствата с ниски доходи, които се насочват към електрически превозни средства, ще бъде фиксиран на 3 000 евро.
„Подкрепихме автомобилната индустрия, като същевременно ускорихме намаляването на въглеродните емисии“, подчерта Льо Мер.
Електрическите превозни средства представляват 6,1% от френския автомобилен пазар през първите осем месеца на годината, според данни на индустриалната група CCAF, спрямо 1,9% през 2019 г. Хибридите също отчитат нарастващ пазарен дял.
Правителствените стимули в някои европейски държави, включително във Франция и Германия, спомогнаха за увеличаване на продажбите на автомобили по-рано тази година, след като противопандемичните мерки свиха търсенето. Политиките на френската държава по отношение на субсидиите засягат особено силно местните концерни Renault SA и PSA Group, които разчитат на вътрешния пазар.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
преди 5 години има електрички, но са под 1% аз се уморих да повтарям че Австрията и Германията са дизелови държави ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Лоши французи, лоши. Държавата не ще да плаща на балканите да купуват електрически трошки с парите на данъкоплатците. Ауууу, ужас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години няма ли Тесла, VW, BMW, Hyunday, Toyota, Nissan van, електрички във Виена ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години .... а такаааа и накрая ние един нема кара тия бoклyци .... щот некой ако е виждал Nissan Leaf и Renault Zoe знае за кво стаа въпрос .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар