Европейската комисия предложи днес допълнителни промени в правилата за автомобилното застраховане, за да могат жертвите на пътни произшествия да получават дължимото обезщетение в пълен размер, дори когато застрахователят е изпаднал в неплатежоспособност, съобщава БТА.
Гражданите, предявили застрахователни претенции в друга държава от ЕС, следва да бъдат възприемани по същия начин, както местните притежатели на полици, отбелязва комисията. ЕК предлага, ако застрахователят на виновника за пътното произшествие е в несъстоятелност, пострадалите да могат бързо да получат пълния размер обезщетение в държавата от ЕС, в която пребивават. По този начин крайната финансова отговорност ще се поема от фондовете в държавите, откъдето произхожда застрахователят.
Застрахователите ще трябва да обработват удостоверенията за предявени застрахователни претенции, издадени в друга държава от ЕС, по същия начин, както издадените на национално равнище. Така гражданите, сключили застраховка в чужбина, ще могат да се възползват от по-изгодни застрахователни премии според равнището, предлагано на местните потребители.
ЕК предлага да бъдат разширени правомощията на държавите за борба с управлението на незастраховани превозни средства. Предлагат се общи минимални равнища на защита срещу телесни увреждания и имуществени вреди при пътни злополуки. Представените предложения обхващат произшествията, причинени при обичайното използване на превозното средство за придвижване, включително в частни имоти.
Първата директива на ЕС за автомобилното застраховане е приета през 1972 година, а впоследствие бяха въведени още пет директиви. През 2009 г. директивите бяха обединени в една, а днес се предлага нейната поредна промяна.