IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Директорът на PSA разкритикува електрическите автомобили

Според Карлос Тавареш такива коли се търсят само от хора с аддиктивно поведение

16:23 | 06.03.20 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Marlene Awaad/Bloomberg</em></p>

Снимка: Marlene Awaad/Bloomberg

Генералният директор на PSA и бъдещ ръководител на новия алианс, в който влиза и FCA,  Карлос Тавареш, се изказа доста остро срещу електромобилите. Той ги определи като „непривлекателни“ за автомобилните хора, като допълни, че те се купуват само от хора с аддиктивно поведение (б.а. - това са хора, които изпитват нужда от извършването на някаква дейност или от придобиването на предмети). Това е и причината според него пазарът на коли на ток да е ограничен, а прагматичните хора изобщо да не се интересуват от подобни машини.

Цитиран от Ройерс, Таваршс е заявил, че за това положение има доста причини. Основната е слабо развитата инфраструктура от зарядни станции, както и сравнително малкият пробег между зарежданията и неяснотата около цената на батериите в дългосрочна перспектива.

Последното се оказа сериозен проблем, след като една от големите компании в бранша – IONITY, въведе нова схема да образуване на цените за зареждане, която влезе в сила от 31 януари 2020 г. Фирмата, която е съвместно предприятие на  BMW, Mercedes-Benz, Ford и Volkswagen Group, премина на система на заплащане на получените киловатчасове при зареждане, което доведе до сериозен ръст на цените – близо 500%.

Какво мисли Тавареш за търсенето вижте в продължението на анализа в Automedia.bg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:13 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 4 години
много елементарно разсъждаваш... сигурно така си говорил и за мобилните телефони през 90те, когато бяха в пъти по скъпи от карта за уличен телефон !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 13
Бидонойл
преди 4 години
Тавариш Карлос повтаря почти същите аргументи, които едно време са изтъквали защитниците на файтоните пред автомобилите. Явно PSA доста изостава при електромобилите, което е жалко, френските коли винаги са ми били симпатични.kane, след някоя и друга година ще започнат да забраняват бензините и дизелите в градовете. Тогава щеш не щеш...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 17 rate down comment 9
kane
преди 4 години
И аз така ги изчислявам!изминаването на растоянието от точка А до точка Б на ток е около 3 пъти по-евтино от колкото он бензин!Обаче цената на придобиване на автомобила е двойна!Както и батерията е много скъпа - рециклиране за нисан лив е около $5к, за модел 3 около $7к.(+ труд за смяната вероятно) Батерията зависки как се ползва има между 1200 и 1500 зереждания!модел 3 я сревняват само с лукс коли като бмв, мерцедес, лексъс и пр., а аз я сравнявам с корола. модел 3 $40к, корола $17кНяма никаква финансова сметка да се купуват и карат ЕВ-та!Може да има ако има собсидии, парко места, безплатни заряди и т.н. но тука където живея нямам такива ползи!Само втора ръка и то ако са много поевтинели - модел с може да се купи под модел 3, а е по-добра защото е от алуминииСлед тези сметки си купих стар V12 6 литра м120 мерджан кабрио и му се кефяЗатова очкавам фалита на тесла! тя просто не е икономически обоснована, а екологично е подлагана на съмнения!BYD е по-добре за $10к. Просто не виждам светло бъдеще за тесла!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още