Генералният директор на PSA и бъдещ ръководител на новия алианс, в който влиза и FCA, Карлос Тавареш, се изказа доста остро срещу електромобилите. Той ги определи като „непривлекателни“ за автомобилните хора, като допълни, че те се купуват само от хора с аддиктивно поведение (б.а. - това са хора, които изпитват нужда от извършването на някаква дейност или от придобиването на предмети). Това е и причината според него пазарът на коли на ток да е ограничен, а прагматичните хора изобщо да не се интересуват от подобни машини.
Цитиран от Ройерс, Таваршс е заявил, че за това положение има доста причини. Основната е слабо развитата инфраструктура от зарядни станции, както и сравнително малкият пробег между зарежданията и неяснотата около цената на батериите в дългосрочна перспектива.
Последното се оказа сериозен проблем, след като една от големите компании в бранша – IONITY, въведе нова схема да образуване на цените за зареждане, която влезе в сила от 31 януари 2020 г. Фирмата, която е съвместно предприятие на BMW, Mercedes-Benz, Ford и Volkswagen Group, премина на система на заплащане на получените киловатчасове при зареждане, което доведе до сериозен ръст на цените – близо 500%.
Какво мисли Тавареш за търсенето вижте в продължението на анализа в Automedia.bg!
преди 4 години много елементарно разсъждаваш... сигурно така си говорил и за мобилните телефони през 90те, когато бяха в пъти по скъпи от карта за уличен телефон ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Тавариш Карлос повтаря почти същите аргументи, които едно време са изтъквали защитниците на файтоните пред автомобилите. Явно PSA доста изостава при електромобилите, което е жалко, френските коли винаги са ми били симпатични.kane, след някоя и друга година ще започнат да забраняват бензините и дизелите в градовете. Тогава щеш не щеш... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години И аз така ги изчислявам!изминаването на растоянието от точка А до точка Б на ток е около 3 пъти по-евтино от колкото он бензин!Обаче цената на придобиване на автомобила е двойна!Както и батерията е много скъпа - рециклиране за нисан лив е около $5к, за модел 3 около $7к.(+ труд за смяната вероятно) Батерията зависки как се ползва има между 1200 и 1500 зереждания!модел 3 я сревняват само с лукс коли като бмв, мерцедес, лексъс и пр., а аз я сравнявам с корола. модел 3 $40к, корола $17кНяма никаква финансова сметка да се купуват и карат ЕВ-та!Може да има ако има собсидии, парко места, безплатни заряди и т.н. но тука където живея нямам такива ползи!Само втора ръка и то ако са много поевтинели - модел с може да се купи под модел 3, а е по-добра защото е от алуминииСлед тези сметки си купих стар V12 6 литра м120 мерджан кабрио и му се кефяЗатова очкавам фалита на тесла! тя просто не е икономически обоснована, а екологично е подлагана на съмнения!BYD е по-добре за $10к. Просто не виждам светло бъдеще за тесла! отговор Сигнализирай за неуместен коментар