Германският автомобилен поддоставчик Continental води проучвателни разговори с консултанти за може би най-голямото си преструктуриране в историята и евентуално разделяне, предава Bloomberg, като се позовава на запознати източници.
Съгласно обсъжданите сценарии Continental може да създаде холдингова компания на подразделенията си и след това да листне акциите на по-печелившите си бизнеси, например за гуми, или да комбинира някои от операциите си с конкурентни, казват източниците, поискали анонимност заради конфиденциалността на информацията.
Проучванията са на ранен етап и все още няма решение дали промените ще бъдат предприети, казват те.
Говорителят на Continental Феликс Грес отказва да коментира спекулациите. Акциите на компанията отбелязват най-силния си ръст от над 2 години и се търгуват с повишение от около 5,2% във Франкфурт. Книжата бележат рекорди от началото на годината досега.
Реорганизацията на един от най-големите производители на автомобилни части в света би се случила в момент, в който индустрията се изправя пред значително изместване към електрически и автономни превозни средства. Други компании, включително производителят на автомобили Daimler и доставчиците на части Delphi Technologies и Autoliv, също преминават през промени в организацията на работата си напоследък.
Базираната в Хановер, Германия, Continental прогнозира годишни приходи от над 44 млрд. евро. Компанията има две основни подразделения. Автомобилното произвежда шасита, части по сигурността и интериор, а каучуковото обединява едноименната марка гуми на компанията и ContiTech – производител на конвейрни ленти за превозни средства с висока проходимост, например снегомобили.
По-късно днес Continental трябва да представи предварителни данни от финансовия си отчет за 2017 г.


ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул