Регистрациите на нови автомобили във Великобритания спадат с около 36% през февруари спрямо същия месец на 2020 г., става ясно от данните на Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT). Основна причина за свиването на продажбите според браншовата организация са ограничителните мерки, наложени отново в страната в началото на тази година, които принудиха дилърите да затворят шоурумите, съобщава Ройтерс.
Обемът на продажбите пада до най-ниското ниво за февруари от 1959 г. насам, изтъкват от SMMT.
Британските дилъри все пак успяват да поддържат някакъв темп на продажби благодарение на онлайн заявките на нови превозни средства.
През януари регистрациите в страната отчетоха 51-годишно дъно, след като се понижиха с 39,5% до 90 249 превозни средства спрямо 149 279 превозни средства през януари 2020 г. Докато продажбите на бензинови и дизелови автомобили отчетоха спад съответно от 62,1% и 50,6 на сто, регистрациите на нови изцяло електрически автомобили нараснаха с 54,4% до 6260 превозни средства, което повиши пазарния им дял до 2,7 на сто.
Продажбите на плъгин хибриди също се увеличиха с 28% до 6124 броя. Пазарният дял на този сегмент нарасна до 3,2%.
SMMT понижи прогнозата си за продажбите през 2021 г. с 5 на сто до по-малко от 1,9 млн. автомобила и призова правителството да позволи повторното отваряне на шоурумите, когато бъде овладяна пандемията от коронавирус.
През декември регистрациите на автомобили в Обединеното кралство се понижиха с 10,9% на годишна база до 132 682 превозни средства.
Цялостните данни за британския автомобилен пазар във Великобритания ще бъдат публикувани от SMMT в 11 ч. българско време.