В борбата срещу изменението на климата германският автомобилен производител BMW си поставя много значими цели за намаляване на емисиите по цялата верига на доставки на своя най-голям пазар - Китай. Както обяви в четвъртък на среща на мюнхенския автомобилен производител за устойчивост в Пекин шефът за Китай Йохен Голер, BMW възнамерява да намали емисиите на CO2 заедно с китайските доставчици по цялата верига на доставки с 20% до 2030 г. в сравнение с нивата им от 2019 г.
„Трябва да разгледаме цялата добавена стойност“, казва Голер в кулоарите на конференцията пред DPA. „По-голямата част от емисиите" идват от веригата на доставки преди производството. „Много хора вярват, че най-големият източник на емисии е автомобилът. Но погледнато през целия цикъл, веригата за доставки оставя най-големия въглероден отпечатък“.
Според Голер целта от 20% е амбициозна, тъй като всъщност заради тенденцията към обръщането на потребителите към електромобилност и преминаването към производството на батерии се очаква ръст от 40%, ако нищо не се направи. „Първо, не искаме да приемем това увеличение; второ, искаме да стигнем доста под него“.
Експлоатацията на заводите на BMW в Китай трябва да бъде неутрална по отношение на въглеродния диоксид до края на годината. Голер обяви на срещата, на която присъстваха високопоставени китайски представители на органите за защита на околната среда и партньори, като производителя на батерии CATL и държавния доставчик на електроенергия State Grid, че емисиите на CO2 в собственото му производство трябва да бъдат намалени с 80% до 2030 г.
Като най-населената страна в света Китай е и най-големият производител на въглероден диоксид, но се стреми да стане неутрален до 2060 г. Това означава да не се отделя въглероден диоксид или емисиите на CO2 да са напълно компенсирани. Очаква се също така емисиите в Китай да достигнат своя пик преди 2030 г.
Китай например форсира използването на електрически превозни средства, чиито продажби на най-големия автомобилен пазар в света нарастват бързо. До 2023 г. базираната в Мюнхен компания възнамерява да пусне 12 напълно електрически модела във всички сегменти на марките BMW и Mini в Китай. Тогава електронните автомобили трябва да съставляват около една четвърт от общите продажби в Поднебесната империя. „Доста големи оптимисти сме за автомобилите с батерии“.
Цялостният пазар в Китай, където BMW продава всеки трети автомобил, вече се развива доста силно през тази година. За премиум автомобилите Голер очаква увеличение с около 10%. Но пазарът на автомобили с алтернативно задвижване ще расте "значително по-бързо". До края на годината BMW ще обедини около 360 хил. зарядни станции от различни партньори в Китай чрез приложение за мобилен телефон. С него всеки ще може да намери станциите и да плати за зареждане с електричеството.
В световен мащаб BMW планира да продаде общо около 1 млн. коли с алтернативни задвижвания до края на годината. Досега в Китай са пласирани около 100 хил. през последните няколко години. До 2025 г. BMW се стреми да продаде общо 2 млн. електрически автомобила по целия свят - до 2030 г. трябва да бъдат пласирани общо 10 млн. коли.