Главният изпълнителен директор на Daimler и председателят на BAIC Group планират да се срещнат в сряда в Пекин, вероятно за да обсъдят разширяването на участието си в тяхното съвместно китайско предприятие, както и развиването на по-задълбочени връзки помежду си, посочват източници, пожелали анонимност.
Един от сценариите е производителят на автомобили Mercedes-Benz да увеличи участието си в съществуващото предприятие до мажоритарен собственик, заявиха запознатите, цитирани от Bloomberg.
Сделката би засилила присъствието на Mercedes-Benz на неговия най-голям пазар, Китай - ход, подобен на този, направен преди година от конкурента BMW с неговия местен партньор Brilliance China Automotive Holdings. Успешното сътрудничество с Daimler е критична точка и за BAIC, чиято местна марка и отделно предприятие с Hyundai Motor бяха силно засегнати от спада на китайския пазар.
Представители на компаниите отказаха да коментират срещата между Ола Калениус от Daimler и Сю Хъй от BAIC. Възможно e да не се постигне споразумение поради сложния характер на всяка възможна сделка, поясниха източниците.
За BAIC, държавна компания, контролирана от правителство в Пекин, се твърди, че се готви да увеличи дела си в Daimler от 5% на 9,9%, за да бъде наравно с китайския си конкурент Zhejiang Geely Holding Group. Geely, собственост на милиардера Ли Шуфу, купи своя дял през 2018 г., като стана най-големият акционер на германския производител на луксозни автомобили.
Решението на BAIC да увеличи участието си в Daimler може да позволи на германската компания да увеличи своя 49-процентов дял в основното си китайско съвместно предприятие. Bloomberg News съобщи през декември 2018 г. за възможността Daimler да държи поне 65%.
За новия мениджърски екип на Daimler балансирането на интересите на два конкуриращи се китайски акционери добавя още един сложен аспект към вече трудната задача за намаляване на разходите при вътрешни операции за възстановяване на свитата доходност. Компанията е очертала планове да освободи повече от 10 000 работни места, за да спести около 1,4 млрд. евро (1,6 млрд. долара) само за разходи за персонал.