Един от най-известните бизнес лидери в Япония предостави откровен поглед върху ползите от работата по време на пандемията от коронавирус, като заяви, че мерките, предприети за борба със заразата, рязко намаляват корпоративната бюрокрация и му освобождават повече време да разговаря със своите колеги от другите световни корпорации, пише Nikkei Asia Review.
Акио Тойода, президент на гиганта в автомобилното производство Toyota Motor, говори пред журналисти по време на годишния корпоративен отчет, описвайки промените, настъпили за него и компанията на фона на пандемията. Тойода обяви рязък спад на годишната печалба на концерна, но също така разкри по-неочаквани числа по отношение на собствения си режим на „самоограничаване“ в резултат на заразата.
Решението на Тойода да остане в основната база на концерна в японската префектура Айчи, в централната част на Япония, му позволява да намали с 80% времето си за пътуваме, с 85% директните контакти с хора, както и с 35% времето, прекарвано във вътрешнофирмени срещи.
„Сега ние осъществяваме телеконференция без документи и обсъждаме неприятностите и проблемите, които се случват в този момент“, споделя Тойода.
Разкритията от върха на най-ценната компания в Япония хвърлят светлина върху обичайно бюрократичната корпоративна култура в страната. Те също така внушават надежда, че Toyota може да се трансформира допълнително в резултат на коронавирусната криза.
Тойода заяви, че елитните служители на компанията „не са били особено щастливи“, когато той поема президентския пост през 2009 г.
Той изтъкна, че отношението към него се е смекчило, тъй като компанията успява да преодолее редица неприятности под ръководството му.
Тойода допълни, че сега има по-лесен достъп до своите колеги отвъд граница чрез видео- и телеконференции.
„Дори висшите ръководители могат да си позволят 5 или 10 минути свободно време“, каза още президентът на Toyota.
Акио Тойода, големият внук на основателя на групата Сакучи Тойода, заяви, че е готов да преразгледа свещената концепция в Toyota: genchi genbutsu shugi, което свободно се превежда като "истинско място, истинско нещо". Използва се за подчертаване на вековния подход на компанията при вземане на решения въз основа на физическо присъствие или дадено местоположение.
Въпреки че възхвалява добродетелите на дигиталната работа, Тойода също подчерта важността на производството на Toyota. "Ще защитим нашите фабрики", изтъкна той. "Колкото и да се развива IT технологията и дистанционната работа, има неща, които хората трябва да свършат (на място)“, подчерта Тойода.
Той също така наблегна на дългогодишната корпоративна политика за поддържане на производствения капацитет от 3 милиона автомобила в Япония, като каза, че това ще остане основна цел въпреки всички трудности. Toyota е произвела около 9 милиона автомобила по света през миналата година.