Базираното в Инголщад подразделение на германския автомобилен концерн Volkswagen - Audi, се готви скоро да се сбогува с двигателя с вътрешно горене.
„През 2025 г. ще представим на пазара последния нов модел с двигател с вътрешно горене“, заяви главният изпълнителен директор на Audi Маркус Дюсман във вторник в Берлин по време на конференция на „Фондацията за климатична неутралност“. За първи път Дюсман потвърди плановете, станали неофициално известни през миналата седмица, пише германският Handelsblatt.
След това последният новоразработен модел с двигател с вътрешно горене ще се продава в продължение на още седем до осем години, което съответства на нормален жизнен цикъл на продукта в автомобилната индустрия. Дюсман също така обяви, че Audi ще предлага нови само чисто електрически модели на пазара от 2026 г. нататък. Тогава в концерна вече няма да има място за други варианти на задвижване. До 2050 г. Audi иска да произвежда автомобилите си по напълно климатично неутрален начин.
Краят на двигателя с вътрешно горене при Audi обаче първоначално се отнася само до пазари като Европа и Северна Америка. За изключително важния китайски пазар Audi очаква търсенето на двигатели с вътрешно горене да продължи и след 2033 г.
Затова в Народната република можело да има предложения за превозни средства с двигатели с вътрешно горене от местно производство. Audi трябвало да се адаптира към различните регионални регулаторни механизми, защото някои страни биха приели забраната за ДВГ по-бързо от други, поясни мениджърът.
Дюсман поясни, че последният модел с бензинов и дизелов двигател ще бъде SUV. Тази кола вероятно ще бъде разработена и произвеждана на първа линия за северноамериканския пазар. Дъщерната премиум компания на Volkswagen притежава собствена фабрика в Мексико. От там Audi може да снабдява целия северноамерикански пазар с този модел.
„Изцяло електрическа кола е най-бързият начин за постигане на неутралност по отношение на CO2“, оправда шефът на Audi планираната задача за сбогуване с двигателите с вътрешно горене. Цялата автомобилна индустрия - включително Audi - е изправена пред голямо преструктуриране. Ясно е, че забраната за ДВГ ще бъде наложена в обозримо бъдеще. Сега Audi си поставя тази цел самостоятелно и не чака възможни държавни и законодателни изисквания, пояснява Дюсман.


Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Желязков в Хелзинки: Сигурността на Източния фланг трябва да бъде повишена
Много е вероятно да имаме кална Коледа без сняг
Василев успокои, че удължителният бюджет не представлява риск за пенсиите
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Нямате нужда от казино, имате Нюйоркската фондова борса
Шефчович за глобите и регулациите за компании от САЩ
Шефчович: Със САЩ преговаряме на ниво екипи
Европейците държат 3 пъти по-голям дял парите си в банки от американците
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Песков: Русия се стреми към дългосрочен мир
"България Еър" и Летище "Васил Левски" – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Бензема нае Лувъра за 12 000 евро за среща с приятелката си
Френският съд реши: ПСЖ ще плати на Мбапе $60 милиона
Полицията осуети имотна измама за стотици хиляди левове