IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Audi се сбогува с дизела и бензина през 2025 г.

Краят на двигателя с вътрешно горене при Audi обаче първоначално се отнася само до пазари като Европа и Северна Америка

22:40 | 22.06.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Audi Q3 в зоната на контрола на качеството в завод на &nbsp;Audi AG в Гьор, Унгария, на 7 юни 2021 г. <em>Снимка: Akos Stiller/Bloomberg</em></p>

Audi Q3 в зоната на контрола на качеството в завод на  Audi AG в Гьор, Унгария, на 7 юни 2021 г. Снимка: Akos Stiller/Bloomberg

Базираното в Инголщад подразделение на германския автомобилен концерн Volkswagen - Audi, се готви скоро да се сбогува с двигателя с вътрешно горене. 

„През 2025 г. ще представим на пазара последния нов модел с двигател с вътрешно горене“, заяви главният изпълнителен директор на Audi Маркус Дюсман във вторник в Берлин по време на конференция на „Фондацията за климатична неутралност“. За първи път Дюсман потвърди плановете, станали неофициално известни през миналата седмица, пише германският Handelsblatt.

След това последният новоразработен модел с двигател с вътрешно горене ще се продава в продължение на още седем до осем години, което съответства на нормален жизнен цикъл на продукта в автомобилната индустрия. Дюсман също така обяви, че Audi ще предлага нови само чисто електрически модели на пазара от 2026 г. нататък. Тогава в концерна вече няма да има място за други варианти на задвижване. До 2050 г. Audi иска да произвежда автомобилите си по напълно климатично неутрален начин.

Краят на двигателя с вътрешно горене при Audi обаче първоначално се отнася само до пазари като Европа и Северна Америка. За изключително важния китайски пазар Audi очаква търсенето на двигатели с вътрешно горене да продължи и след 2033 г.

Затова в Народната република можело да има предложения за превозни средства с двигатели с вътрешно горене от местно производство. Audi трябвало да се адаптира към различните регионални регулаторни механизми, защото някои страни биха приели забраната за ДВГ по-бързо от други, поясни мениджърът.

Дюсман поясни, че последният модел с бензинов и дизелов двигател ще бъде SUV. Тази кола вероятно ще бъде разработена и произвеждана на първа линия за северноамериканския пазар. Дъщерната премиум компания на Volkswagen притежава собствена фабрика в Мексико. От там Audi може да снабдява целия северноамерикански пазар с този модел.

„Изцяло електрическа кола е най-бързият начин за постигане на неутралност по отношение на CO2“, оправда шефът на Audi планираната задача за сбогуване с двигателите с вътрешно горене. Цялата автомобилна индустрия - включително Audi - е изправена пред голямо преструктуриране. Ясно е, че забраната за ДВГ ще бъде наложена в обозримо бъдеще. Сега Audi си поставя тази цел самостоятелно и не чака възможни държавни и законодателни изисквания, пояснява Дюсман. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още