Най-високо оценяваната марка в света е собственост на компания, с която работим всеки ден. Този бранд е Google, който доминира интернет с пазарен дял при търсачките от 64%, генерирайки 41% от всички глобални приходи от онлайн реклама, коментира VisualCapitalist.
Според последната класация на Brand Finance за 2017 г. стойността на бранда на Google наскоро се е увеличила до 109,5 млрд. долара, с което успява с малко да измести бранда на Apple на стойност 107,1 млрд. долара от върха.
VisualCapitalist заема днешната графика от сайта HowMuch.net, който разглежда топ 500 на брандовете от различна гледна точка. Той представя бранда с най-висока стойност за всяка страна, а в същото време размерът на всяка държава съответства на доларовата оценка на тази компания.
Google е най-високо оценяваната марка в света – 109,5 млрд. долара. Малко след нея са американски брандове като Apple (107,1 млрд. долара) и Amazon (106,4 млрд. долара). В топ 10 на списъка има само 2 бранда извън САЩ – южнокорейският конгломерат Samsung (66,2 млрд. долара) и китайската банка ICBC (47,8 млрд. долара).
Два производителя на автомобили също заемат високи позиции. Японската Toyota и германската BMW имат значителни оценки съответно от 46,3 млрд. долара и 37,1 млрд. долара. BMW е и европейският бранд с най-висока позиция в класацията – 17-та.
След това се наблюдава остър спад в стойността за повечето страни. Топ брандовете в страни като Канада, Италия, Швейцария, Австралия, Русия, Индия и Испания не надвишат 20 млрд. долара по стойност. На целия южноамерикански континент най-високо оценяваната марка е бразилската банка Itau, чиято стойност е едва 6,9 млрд. долара.
Според данните 76 от топ 100 на брандовете са базирани в САЩ, Китай или Япония.
(За да видите графиката в по-голям размер, натиснете тук)