Шест месеца между първата идея и пускането в експлоатация – толкова бързо може да се случват нещата, когато пионерът в електрическите автомобили Tesla иска да раздвижи европейския пазар за съхранение на ток със своя т. Нар. Power Pack.
От тази седмица 140 батерии в белгийския регион Терхилс са свързани към националната електрическа мрежа. Заедно те могат да осигурят в краткосрочен план 18,2 мегавата, като в случай на нужда генерират най-малко една четвърт от нужното електричество за Белгия (81 MW) по данни на Централноевропейската мрежа на операторите на преносни системи. За сравнение, в Германия по всяко време операторите са длъжни да пазят общо по-малко от 600 мегавата за стабилизиране.
В новия енергиен свят съхранението се счита за важно допълнение към многото децентрализирани производствени съоръжения. То може да помогне да се компенсира променливото производство на слънчева енергия - като по този начин се облекчи напрежението върху мрежите, които страдат от нарастващото количество зелена енергия.
„Съхранението е от съществено значение за енергийния преход", казва експертът по съхранение Мартин Амон от института за пазарни проучвания EuPD Research. „През тази година ще станем свидетели на това, че търсенето и предлагането ще се увеличават. Конкуренцията става все по-ожесточена", казва Амон, цитиран от Handelsblatt.
С инсталирана мощност от 140 мегавата само миналата година, Германия е пионер в големите проекти за съхранение. През тази година Берлин ще бъде надминат от Лондон, също благодарение на Tesla. Проект със същия размер, както този в Белгия, американският концерн планира и за Великобритания. С дебюта си на европейския пазар производителят на електрически автомобили се изправя не само срещу компании като Varta или Steag. Дори добре известни колеги от бранша като Mercedes Benz и Mitsubishi вече са на пазара.
За разлика от Tesla, която произвежда своите батерии специално за големите системи за съхранение, дъщерното дружество на Daimler Mercedes-Benz Energy използва проектите си за повторна употреба или "second use" на своите батерии за електрически автомобили.
Но както Tesla, така и Mercedes-Benz Energy ще бъдат изпреварени през тази година от трети играч, също първоначално идващ от автомобилната индустрия: Mitsubishi. Заедно с холандската комунална компания Eneco в северната част на Германия японците изграждат система за съхранение на литиево-йонна енергия с мощност 48 MW. Също така в британския Гласенбъри вече е включено в системата голямо хранилище с 50 MW.
преди 6 години Уникално *** човек си, което си е нормално за мияч :))).... хубаво е първо да се научиш да.четеш, преди да коментираш отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Това, с генерирането, е невеж джурнализъм. Поне малко грамотните хора му казват отдава но, кой съм аз забележки да правя. Току виж, Бойчо се засегнал.А не би трябвало. Какво, обаче, да очакваш от медия, която организира събития? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Не знам защо, но базовата математика винаги изпуска 90% от променливите в уравнението, особено когато иска да наклони везните в дадена посока :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години До пет години?!?! Ти явно не живееш на земята :)15 км нагоре винаги имало слънце. Има, ама има и някакви отрицателни 50 градуса :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Първо прехода към ВЕИ няма да стане за година или две и по време на този преход ще се научим в движение точно как, кога и от къде ще използваме ВЕИ-тата. Второ на 15км нагоре от земята винаги има слънце, има я и Испания, Италия и северна африка. Трето цената на ток от батерия при цена от $100 за 1 kWh е 3 цента. И точно това е целта към която се стремят да постигнат. А постигнат ли я, ще си сънуваш ТЕЦ! До 5 години ще я постигнат! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Сигурно 300-400 евро :) Този ток се ползва за балансиране на мрежата, не за "ползване" в обичайния смисъл на думата ;) Трябва да запали в рамките на части от секундата и е необходим 15-20 минути, затова е и възможно най-скъпия ток. Заради това батериите са най-подходящи за подобряване гъвкавостта на стари въглищни инсталации, тъй като на тях им трябват часове, за да достигнат пълния си капацитет (от нула до сто за часове). Само за информация, в Германия миналата година в декември е имало 10 часа слънце. От къде ще напълниш батерията с ток, от въглищата разбира се ;)Just ten hours of sun fell on German panels in Decemberhttp://***.cfact.org/2018/01/18/just-ten-hours-of-sun-on-german-panels-in-december/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Само за протокола: на каква цена се предлага тока след съхраняването му в склада? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Tesla строшиха законите на физиката. Батерия, която генерира ток. Интересно. А нашия кухао е най - умен. Как може да продавате акции на Тесла?! Той навярно си е купил по 20 долара парчето и ще продава като да станат 10К. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Коментарите ти са също толкова кухи, колкото на Мъск обещанията, но това не ме изненадва, съдейки по предпочитанията ти :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години а като го знаем кви ги говори, май не е никакъв инвеститор :):)горе долу е същата куха лейка като теб :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар