Шест месеца между първата идея и пускането в експлоатация – толкова бързо може да се случват нещата, когато пионерът в електрическите автомобили Tesla иска да раздвижи европейския пазар за съхранение на ток със своя т. Нар. Power Pack.
От тази седмица 140 батерии в белгийския регион Терхилс са свързани към националната електрическа мрежа. Заедно те могат да осигурят в краткосрочен план 18,2 мегавата, като в случай на нужда генерират най-малко една четвърт от нужното електричество за Белгия (81 MW) по данни на Централноевропейската мрежа на операторите на преносни системи. За сравнение, в Германия по всяко време операторите са длъжни да пазят общо по-малко от 600 мегавата за стабилизиране.
В новия енергиен свят съхранението се счита за важно допълнение към многото децентрализирани производствени съоръжения. То може да помогне да се компенсира променливото производство на слънчева енергия - като по този начин се облекчи напрежението върху мрежите, които страдат от нарастващото количество зелена енергия.
„Съхранението е от съществено значение за енергийния преход", казва експертът по съхранение Мартин Амон от института за пазарни проучвания EuPD Research. „През тази година ще станем свидетели на това, че търсенето и предлагането ще се увеличават. Конкуренцията става все по-ожесточена", казва Амон, цитиран от Handelsblatt.
С инсталирана мощност от 140 мегавата само миналата година, Германия е пионер в големите проекти за съхранение. През тази година Берлин ще бъде надминат от Лондон, също благодарение на Tesla. Проект със същия размер, както този в Белгия, американският концерн планира и за Великобритания. С дебюта си на европейския пазар производителят на електрически автомобили се изправя не само срещу компании като Varta или Steag. Дори добре известни колеги от бранша като Mercedes Benz и Mitsubishi вече са на пазара.
За разлика от Tesla, която произвежда своите батерии специално за големите системи за съхранение, дъщерното дружество на Daimler Mercedes-Benz Energy използва проектите си за повторна употреба или "second use" на своите батерии за електрически автомобили.
Но както Tesla, така и Mercedes-Benz Energy ще бъдат изпреварени през тази година от трети играч, също първоначално идващ от автомобилната индустрия: Mitsubishi. Заедно с холандската комунална компания Eneco в северната част на Германия японците изграждат система за съхранение на литиево-йонна енергия с мощност 48 MW. Също така в британския Гласенбъри вече е включено в системата голямо хранилище с 50 MW.
преди 6 години Като чета каква ти е стратегията, не приличаш много на старомоден инвеститор ;-)Последната акция, която продадох, я бях държал горе долу една година, другите по 3-4 години :) Не беше много доходна, само 27% с дивидентите :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години около коледа си бех направил стратегиа:продадох малко крипто и с парите купих аппле и теслата. Имаше си таргети за достигане и моментална разпродажба. Аз съм един ного старомоден инвеститор. купувам на 3, кат мислим, че ше станат 5 лева след месец. и обикновено, кат станат 3.5-4 ВЕЧЕ ПРОДАВАМ, ЗАРАДВАН, ЧЕ СЪМ НА ПЛЮС! Това, опции, купони, дивиденти, са хубави неща, може и много да съм загубил, но мозъка ми не е доволен от прекареното омотаване, изчакване, надлъгване и сложната игра. най-обичам да търгувам индекси у деня. Гоуем кеф е понекога.....секи актив, който купувам го виждам около 20 дни напред - макс. Апа теслата как я мразим зард оня фукльо мъск, не е истина. и да, краха на пирамидата му е неизбежен. рекламно лице на наса, може би агент на цру, докарва картинката, ного му се кефът. но е направо обида за моя разсъдък. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Трябваше и да ги шортваш, както съветваше тук един Тесла гуру, чак ми е жал, че не го послушах ;-) Има няма само някакви сто долара на акция щеше да направиш :)На мен от статията най-ми допадна как батериите на Тесла генерирали една четвърт от нужното количество електричество за Белгия. То ако така го генерират направо да затваряме всички производствени мощности в България и да инсталираме Тесла батериики. Браво, Мъск пак е надскочил себе си, изобретил е батерии, които генерират ток :)Само дето никой не казва, че батериите ги използват да направят старите ТЕЦ-ове по-гъвкави при предлагането на ток. Един въглищен ТЕЦ с голяма батерия пали по-бързо от ТЕЦ на газ. Смях, смях :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години хахахахаха, продал си ... айде по леко с измислиците :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години скъпи, скъпи, колко да са скъпи2от 386 на 286 за една година. добре, че продадох на 371 с малка /мноооого малка/ печалба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години аве Импе ака цезаре. БМВ колко такива склада имат, хахаха ? :)па дано вденеш, що са им скъпи акциите, най после ... ама надали има пробиване тая тимберица :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар