Робин Ди Анджело, автор на бестселъри и гуру в „обучението относно многообразието“, настоява, че чернокожите не могат да бъдат расисти, което може да е вярно само ако тя използва определение за расизъм, което е напълно неразбираемо за обикновения човек. Айбръм Кенди, учен, изследващ расовите въпроси, призова за създаването на федерален „Департамент за борба с расизма“, който „ще бъде отговорен за предварителното изчистване на всички местни, щатски и федерални публични политики, за да се гарантира, че те няма да доведат до расова несправедливост, ще наблюдава тези политики, ще разследва прояви на частни расистки политики, и ще следи за изразяване на расистки идеи от държавни служители." Само може да предполагаме доколко това е съвместимо със защитата на свободното слово в Конституцията на САЩ.
Нито пък е ясно как контролирането на речта допринася за расовото равенство. Движението за граждански права през 50-те и 60-те години е коронното постижение на либерализма. Докъде щеше да стигне то без свободата на словото? Иконите на движението, като Мартин Лутър Кинг-младши, Рой Уилкинс и Търгуд Маршал, не се опитваха да заглушат опонентите си. Вместо това те дебатираха с тях и го направиха успешно без да осакатяват английския език.
Миналия месец „Ню Йорк Таймс“ пусна два обезпокоителни материала, които илюстрират какво е заложено в тези културни войни. И двата касаеха тийнейджъри и използването на прословутата дума с Н (от негър). В едната история майката на чернокож студент се възпротивява, когато сина ú започва да изучава пиеса на Огъст Уилсън в час по английски, тъй като някои от героите използват тази дума. В другата история черен тийнейджър злонамерено разпространява трисекундно видео в Snapchat, на което бял съученик употребява расова обида, докато слуша рап песен. В първия пример яростните възражения на майката доведоха до напускане на училището от сина ú - единственото, което той някога е посещавал. Във втория случай белият съученик, който сега е кандидат-студент, беше принуден да се оттегли от университета на Тенеси под натиска на служителите по приема.
Това, което остана неспоменато и в двете истории, е, че думата с Н е неизбежна в афроамериканската култура и редовно се използва от най-популярните комици и музиканти в страната. Нещо повече, думата е много по-вероятно да бъде произнесена от чернокожи, отколкото от бели. Трудно е да се повярва, че майката от първата история и чернокожият тийнейджър във втората наистина са били обидени от използването ú в съответните контексти. По-лесно е да се приеме, че те са използвачи, които преиграват, за да попаднат под светлините.
Въпросът занапред е колко дълго обществото ще продължи да се отдава на този вид фалшиво възмущение. Докога либералите ще успяват да налагат на хората какви местоимения да използват и кога расовите обиди могат да се изрекат и кога - не? Ако Пелоси и демократичната левица постигнат своето, това може да отнеме доста време.
преди 3 години ****лук, това в което се превърна инвестор с тая цензура... дори смесицата от латински и кирилица е банната. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Абсолюятно, тук дори думата *** е цензурирана, какво става, ако обсъждаме такса смет? абривиатурата на една банка също, но пускате статии за нея, как хората да я коментират?Политкоректността е едно от най-големите ***, раждани през 21 век. https://***.youtube.com/watch?v=G9n8Xp8DWf8Жалко, че вече не е сред живите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Инвесторът - първо - самокритика ли усещам? Вие туканка ного цензурирате, дори съвсем безобидни думи. Второ - виждат ли всички накъде отиват САЩ под властта на изрoдите, наричащи се "демократи"? Детето да не може да каже "мамо" на майка си? Учудвате ли се от това, което става пред Капитолия? отговор Сигнализирай за неуместен коментар