Вместо да си купи кола, в колежа Колис Уогнър си изкарал лиценз за пилот. Когато губи работата си като индустриален инженер по време на финансовата криза, той превръща хобито си в работа на пълен работен ден и прекарва години в натрупване на летателни часове в един от американските регионални превозвачи. Миналата година той започва работа в American Airlines, където лети със самолет Embraer E190.
Сега 44-годишният Уогнър кара камиони близо до Дейтън, Охайо, след като през октомври е освободен от работа. Той си пази пилотските униформи, които са спретнато подредени в едно чекмедже, като доказателство, че наистина е бил пилот.
Не са много професиите, които пандемията промени толкова, колкото тази на пилотите и другия персонал в авиокомпаниите, пише Wall Street Journal в свой анализ. Досега престижна и доходоносна, сега кариерата в авиоиндустрията вече изобщо не е сигурна. Превозвачите освобождават младите пилоти без достатъчно стаж. По-възрастните пък се пенсионират.
Асоциацията на британските авиокомпании наскоро публикува видео в Instagram, в което предупреждава желаещите да станат пилоти да отложат обучението си.
Грег Харпър, пилот, работил в австралийската Qantas Airways в продължение на 25 години, има две деца и плаща ипотечни кредити за пет инвестиционни имота. След като губи работата си, сега той работи по 70 часа на седмица на две работни места: едното е в местния хранителен магазин, а другото е на строителен обект.
„Не става въпрос за мен или егото ми, чувствам се малко глупаво да чистя кошници за пазаруване или каквото и да трябва да правя“, казва Харпър, който е на 52 г., като допълва, че го прави за семейството си.
С очакването на ваксините авиокомпаниите се надяват пътуванията да започнат да се възстановяват по-късно следващата година, след като достатъчно хора бъдат имунизирани. Пълното възстановяване обаче може да отнеме години, докато търсенето се върне до върховете преди пандемията. Връщането на всички служители на работа може да бъде дълъг, бавен процес. Още по-дълго ще чакат младите пилоти, които се опитват да стартират кариерата си.
Други отрасли се опитват да примамят пилотите, останали без работа, макар и да са по-нискоквалифицирани. Schneider National, фирма за камиони, базирана в Грийн Бей, щата Уисконсин, наскоро пусна реклами във Facebook за набиране на шофьори, насочени към бивши пилоти.
В Австралия някои пилоти работят във ферми, с тежки машини, за да помогнат за прибирането на реколтата.
Много пилоти са привлечени към кариера в авиокомпаниите заради любовта им към летенето. Те не приемат професията си просто като работа, а като начин на живот. 62-годишният Гари Краснов, който лети от десетилетия, е намалил часовете си още преди пандемията. Когато обаче Delta Air Lines пуска програмата си за ранно пенсиониране през лятото, той не успява да приеме ситуацията особено леко. „Казах си, че не мога да повярвам, че това се случва с мен“, посочва той.
Девет дни преди да се пенсионира като пилот съпругата му го пита дали най-накрая може да прибере някъде куфара му, който стои в антрето винаги готов за път. Той ѝ отговаря, че още не.
преди 3 години Да, ама пак ще излезе на печалба. Да живеят квотите :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Могат, но само в твоята ти ква!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години *** ти пътувай в самолети без пилоти да те видя. Май ще трябва два да те бутат да влезеш с памперс през кръста. Могат да поддържат височина и скорост и да летят по зададен курс и са до там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Tesla спира производството на Model S и Model XПричината е намаляващото търсене към двата електромобилаhttps://automedia.investor.bg/a/2-***/44221-tesla-spira-proizvodstvoto-na-model-s-i-model-x-----------------------------------------------------------Another Tesla Model S "Inexplicably" Bursts Into Flameshttps://***.zerohedge.com/markets/loud-bangs-tesla-model-s-inexplicably-bursts-flames-------------------------------------------------------------и екологията им нешо не върви зaaeeби, а беше пътеводна светлина, която беше "завзела пазара" и изтласкала конвенционалните двигатели в канала .... Сега може спокойно да запишат 100 грама почивка .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Пу да му се невиди, не мога да се редактирвам.Та значи много хора ще остават без работа и това е печално. Трябва да се измисля с какво да се занимават. Надали всички ще станат таксиджии и фризьори, нито от толкова бармани се нуждае икономиката.Като цяло, най-лесното е по един по-мощен грип да пускат всяка година и да намаляваме с по 10%, хем и ще ги караша хората да си седят в къщи и да не протестират много. Другия вариант го виждам като минимален поголовен доход, иначе гладни бунтове и войни. Това е положението. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години И това го могат отдавна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Те и за колите автопилотите доста са напраснали... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Да летят могат, но излитането/кацането е проблема. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Лошо за пилотите, но и без това тяхната професия скоро ще изчезне. Автопилотите в самолетите вече са достатъчно усъвършенствани, така че те отдавна могат да летят и сами. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Това не е чак толкова изненадващо С очите си видях как едно намахано брокерче ноето печелеше по 10 К на ден в Артър Андерсън след фалита му през 2002 год напусна луксозния си апартамент в едно от луксозните предградия на Чикаго и подкара такси в Парк Ридж близо до О Хара Гърчеше се по 14 часа и беше благодарен ако можеше да докара 200 долара Понякога живота рязко се променя и както каза един мой приятел " Такъв е живота -Печалби и загуби " отговор Сигнализирай за неуместен коментар