Cummins
Американската компания е на 100 години. Историята започва с дизелови камиони, но с времето Cummins доказва, че може да се справи с конюнктурните спадове и икономическите трансформации. В продължение на години оперативният марж на печалбата е стабилно над 14%.
2020 година ще бъде година на прехода. Още през 2017 г. Cummins представи прототип на електрически камион, изграден с помощта на новите придобивки. В портфолиото влизат и разработки на водородни двигатели. тези иновации се финансират с приходите от бизнеса с дизелови и газови двигатели. В дългосрочен план компанията възнамерява да отбележи точки и с технологиите си за енергийна ефективност. Поне засега клиентите не са склонни да плащат повече за нея, но с разгарянето на климатичните дебати това може да се промени лесно.
Emerson Electric
От 62 години насам инвеститорите в американския производител на индустриална техника се радват на повишаващи се дивиденти. Това изглежда няма да се промени и през следващите години. Производствената палитра обслужва мегатенденции като автоматизацията и дигитализацията.
Спектърът се простира от умното управление на системи за климатизация в частните домакинства до сензорите за индустриалното производство. Независимо дали става дума за енергийна ефективност, производствен прогрес или за свързването в индустрията, Emerson e в играта.
Щирокото продуктово портфолио предпазва от конкуренцията, а предимството от познатата марка е огромно. В момента акцията е близо до рекордно високото си ниво, като оценката е около 20 пъти над печалбата. Инвеститорите в дългосрочни активи не бива да се плашат от това: качеството си има цена.
Fanuc
Производителят на роботи печели от тенденцията за автоматизация. И тъй като индустриалните компании разчитат все повече на роботи, то се покачва и търсенето на продукти на Fanuc.
Браншовият съюз IFR очаква за първите три години на новото десетилетие двуцифрен ръст на търсенето, който ще идва преди всичко от съединените щати. Въпреки това бизнесът е цикличен, а приходите и печалбата със силно волатилни. В момента приходите са слаби защото една трета от инсталираните в световен мащаб работи се падат на изпадналата в криза автомобилна индустрия.
Fanuc обаче успява да отчита високи маржове и дори и по време на финансовата криза беше на печалба. японците поддържат в продължение на години квота на собствен капитал от около 90% и държат доста сериозни резерви от пари в брой. Така дори и в по-скромните години дивидентът расте.
Rational
Фамилна компания, израснала от една провинция, без никакви дългове. Производителят на печки е типичната история на успеха от Германия. Собственият капитал възлиза на 75% от баланса, а компанията държи 50% от световния пазар. Това се дължи преди всичко на продукта Vario-Cooking Center, който струва 10 000 евро и досега е намерил 35 хиляди клиента по целия свят.
Частните домакинства все по-често купуват скъпа техника, а корпоративните клиенти също се избиват за продуктите на компанията. Заради липсата на достатъчно професионални готвачи все повече заводи и ресторанти разчитат на продуктите на тази компания. Бинесът постоянно расте, a маржът на печалбата е почти 60%. През 2005 година компанията генерира приходи в размер на 250 милиона евро, а след две години се очаква да бъде надмината границата от един милиард. А перспективата е положителна, именно заради тенденцията към устойчивост. Печките на германския производител използват много по-малко вода и ток.
преди 4 години Бойче,анализът ти е стандартен, което ще рече не особено применим в бъдеще.Ето ти някои неизвестни в повече:https://***.infacto.bg/kazust-kasem-solejmani-kato-bomba-ss-zaksnitel/Към края има: ...ще изгърмят банки... и пр. отговор Сигнализирай за неуместен коментар