Илон Мъск
Бъдещето на енергията бавно, но сигурно се движи към електричество, генерирано предимно от възобновяеми енергийни източници с нулеви въглеродни емисии.
Защо някой би стигнал до подобно заключение, пита Сиошанси.
Първата индикация идва от Държавния фонд на Саудитска Арабия, който според медиите е придобил около 5% от американската компания Tesla и очевидно води разговори с изпълнителния ѝ директор Илон Мъск за още по-големи инвестиции в производителя на електромобили.
Защо най-големият износител на петрол в света, чиято икономика изцяло зависи от петрола, ще инвестира в американски производител на електрически превозни средства?
Вторият знак идва от традиционните автомобилни компании, включително и от закъснялата спрямо новите тенденции General Motors (GM). Освен, че вече започнаха производството на свои модели електромобили, тези автомобилни концерни залагат на все по-автономните леки коли.
Само през последните няколко години GM, Ford и други големи компании инвестираха огромни суми в този бизнес. През май тази година фондът на японската компания Soft Bank Vision заяви, че ще инвестира 2,25 млрд. долара в новите автономни електрически модели на GM.
Защо има толкова голям интерес към автономните електромобили?
Вероятно защото производителите на конвенционални автомобили започнаха да осъзнават, че тяхното предназначение не е да бъдат в бизнеса за производство и продажба на коли, а да предоставят транспорт като услуга.
За много хора, особено за онези, които живеят в претоварените градски райони, основната цел е безопасно, бързо и евтино да се стигне от точка А до точка Б.
Кой има нужда от собствена кола, когато може да получи евтина мобилна услуга при поискване?
В своята книга „Автономия: Изпитанието да изградиш безпилотна кола и как тя ще промени нашия свят“ Лорънс Бърнс и Кристофър Шулган изчисляват, че разходите за наета кола възлизат на около 20 цента за миля (1,6 км), докато тези при традиционните бензинови автомобили собствено притежание достигат 65 цента за миля.
Shell, BP и Total
Други примери за набиращата скорост електрификация идват от европейските петролни компании, в частност Shell, BP и Total, които постепенно хеджират своите залози в бъдеше, в което шофьорите ще посещават бензиностанциите, не за да зареждат бензин или дизел, а за да презаредят своите електрически батерии.
Shell вече направи стратегически инвестиции в електромобилите, придобивайки компанията за зареждане на подобен тип превозни средства Box.
Total отиде още по-далеч като се включи в производството на електроенергия от възобновяеми енергийни източници.
Макар тези инвестиции да са минимални, в сравнение с инвестициите на същите компании на петролния пазар, все пак ще окажат ефект върху развитието на електроенергията.
Електромобилите в близко бъдеще ще достигнат повратна точка, когато тяхната цена ще се изравни или ще падне под тази за конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене.
След като търсенето на електромобили се увеличи, това ще повлияе и върху търсенето на петрол, който в момента се използва най-вече, за да задвижва огромното количество автомобили, работещи с бензин или дизел.
преди 6 години Момчета млади и зелени, къде видяхте Турски поток? Предвиждаха се четири тръби с общ капацитет 63 млр кубически метра. Останах две. Половината поток го няма. От поставяните две тръби едната няма определена изходна точка на сушата. Няма никаква и не се предвижда приемаща инфраструктура. Отпада и половинката на половинката. фактически липсват 3/4 от потока, а вие надувате фанфарите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Консумацията на енергия за транспорт с автомобили ще падне по същия начин както за осветление с навлизането на диодните лампи, матричните дисплеи заменили лампите - електронно лъчевите тръби. Остава отоплението да мине на термопомпи но от типа земя въздух и да станат евтини, но няма да е толкова скоро и бързо. Сега се разработват акумулатори алуминий - боксит с мембрана от графен, цените им ще са като на оловните.Може би ще стане и по скоро. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Само да питам, тука тоз Стоенчо ПетроФ онзи ли е, дето твърдеше, че нямало да има Турски Поток ? Щото ако е същия, да се светне, че двете тръби са почто прокарани, а неговото мнение има стойността на надписи върху стената на тоалетна... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Алтернатива Файненшъл са най-добрият финансов посредник! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Защо всички фенове на лилиПутин не обичат ВЕИ:1. Защото обичат миризмата на смога;2. Защото са вгледани в миналото (консерви);3. Защото не обичат техническият прогрес;4. Защото бъркат ВЕИ с вятърничева енергия;5. Защото изхождат от - не си ли го пипнал и видял не става;И правинилният отговор е:Защото получават заплатата си в рубли. Страхуват се за бъдещето си! И за своя работодател!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години добре и ти как си престаяш ние да спрем вноса на бензин и да минем на твойта вода ?!? .... щото аз виждам точно в същия момент след 15 мин. един самолетоносач клас Нимиц у Бургас ако преди тва Боце или поредния клакьор от 90та насам не е отишъл да рапортува на Козяк 16 .... тва с енергията не е шега-ташшак раота как си ги пишете тука, щото за големите тва е контрол иначе нема има колонии и секи ше прай квот си иска, е аз такъв филм не виждам в близките пеесе години, щот чистия газ пак некой голем ше ни го продава ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години добре бе аз неам нищо напреки, тия глупостти ги гледам вече от сумай ти време ама само летото тоя тип статии, щот зимата кат скове -20 и тия с ВЕИто се покриват некъде докат стане топло та да излезат пак ...... тоя титан на мисълта Коню Сакамански щел да спира вноса на петрол и щрл да има 10 млрд. да си харчи .... ми убу увеличаване на каруците и файтоните с манггалите и готоо еко, меко сичко топ ама до морето пътя ше е две седмици не 5ч. само как ше летят ми е много интересно, в морето сигур с водни колела и 6 синджира роби да въртят и житкат контерийте .... глупости, глупости и пак глупости - тва с енергията без бензин мое си го позволи и то донякъде само и единствено Исландия с гейзерите или Вануату щот там е остров два на два ... останалите просто го духхат с бензина под вода Сакаманото тоже без изключение па нек си "намалява" колкот иска, доставчиците на стоки и храни дет плюска и купуа обаче нема намаляват нищо .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години МОН Gas е идеалното чисто и възобновяемо гориво, получавано от вода, чрез свръх-ефективна модифицирана електролиза на вода. Може да гори на 100% в бензинови двигатели, може да се компресира над 700 бара, да се втечнява при 1 бар / -178гр.С и пълни в LNG-бутилки, цистерни и газопроводи. 1м3 течен МОН съдържа 167кг водород, а 1м3 течен водород съдържа само 70 кг водород. МОН е 2100 пъти по-евтин от водорода и много по-безопасен - не се възпламенява от искра при нормални условия. Добива се и гори много по-чисто от водорода, който образува отровни азотни окиси при горене с кислород от въздуха. МОН е патентован като Омаса (Ohmasa) газ в Япония през 2008 и 2011 г. До няколко години автомобилите и другите превозни средства ще се движат с бензинови двигатели или ел.генератори, захранвани с МОН. Също така локални МОН-бензинови генератори ще снабдяват отделни сгради, квартали и бизнеси, извън мрежата. Далеч по-евтин, практичен, чист, и с многократно по-дълъг живот вариант, от батериите и горивните клетки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години МОН Gas е идеалното чисто и възобновяемо гориво, получавано от вода, чрез свръх-ефективна модифицирана електролиза на вода. Може да гори на 100% в бензинови двигатели, може да се компресира над 700 бара, да се втечнява при 1 бар / -178гр.С и пълни в LNG-бутилки, цистерни и газопроводи. 1м3 течен МОН съдържа 167кг водород, а 1м3 течен водород съдържа само 70 кг водород. МОН е 2100 пъти по-евтин от водорода и много по-безопасен - не се възпламенява от искра при нормални условия. Добива се и гори много по-чисто от водорода, който образува отровни азотни окиси при горене с кислород от въздуха. МОН е патентован като Омаса (Ohmasa) газ в Япония през 2008 и 2011 г. До няколко години автомобилите и другите превозни средства ще се движат с бензинови двигатели или ел.генератори, захранвани с МОН. Също така локални МОН-бензинови генератори ще снабдяват отделни сгради, квартали и бизнеси, извън мрежата. Далеч по-евтин, практичен, чист, и с многократно по-дълъг живот вариант, от батериите и горивните клетки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Естествено с тока е по-добре, но картината е доста по-сложна.Като сложим, че Фашингтон не е построил много отдавна и 1 атомна централа, а само работи за закриването им в Европа - упс, и политическа съставка!Шо само ветер е вятър работа... отговор Сигнализирай за неуместен коментар