Проектът за изграждането на най-голямата електроцентрала за слънчева енергия във Великобритания ще бъде разгледан от държавния секретар в рамките на следващите шест месеца. Предвижда се соларният парк Cleve Hill да произвежда електричество на възможно най-ниска цена за мрежата на Обединеното кралство, без да има необходимост от субсидиране, съобщава Energypost.
Ако планът успее, той ще постави началото на нов етап в развитието на енергията от възобновяеми източници във Великобритания, пише Алистър Бъкли от Университета в Шефилд.
Cleve Hill ще бъде разположена на северния бряг на графство Кент и, ако бъде завършена, ще осигурява 350 мегавата генерирана мощност. Планът предвижда да се създаде възможно най-евтината електроенергия в страната, без да са необходими допълнителни субсидии.
И преди е имало слънчеви енергийни инсталации без субсидии, но нито една от тях не е била с мащабите на Cleve Hill.
Централата ще включва и опция за складиране на енергия, предоставяйки на операторите възможност да продават произведеното електричество, когато цената е висока, и да го запазят, когато пазарите са слаби.
Защо това е толкова важен момент за доставките на електроенергия?
В момента има един милион слънчеви системи, функциониращи във Великобритания, които включват соларни панели, монтирани по покриви на къщи, или такива, които са разположени в широки равнинни пространства и заемат по няколко декара площ.
Скоростта на развитие на този тип енергия намалява през последните няколко години главно заради нивото на субсидиите, отпускани за сектора. Когато субсидиите бяха значително по-големи, процентът на инсталирани соларни панели се удвояваше на всеки няколко месеца.
Досега правителството контролираше производството на електричество посредством слънчевата енергия, като разпределяше субсидиите. При този модел компаниите не успяваха да се развият, а монтажните работници загубиха работата си.
Днес скоростта на развитие на сектора във Великобритания е много ниска, тъй като няма никакво субсидиране.
Cleve Hill обаче успява да покаже, че може да се постигне печалба и без субсидии, а там, където се реализира един успешен проект, ще се появят и други.
преди 6 години Как да не отиват за сигурност? ... жп-то се субсидира предимно зада се махнат хората от колите, демек заради еко цели... нашето жп е друга бира, аз ти говоря за белитв държави... та горе долу сам си отговори на питането. :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години За ЖП-то пропуснах нещо:Военните - много по-лесно е да натовариш танк/САУ/РСЗО на платформата на влака, отколкото да ги влачиш по пътищата. А по влака нощем - трак-трак-трак... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Заради значението на този вид транспорт в миналото, заради историческа сантименталност, заради "стратегическо значение" и "национална сигурност", за да се подмажат политически на хората, които ползват този транспорт, понеже е транспортна мрежа бля бля...а и е по-лесно от време на време да субсидидаш дадена "социалнозначима дейност", управлявана от частник, отколкото изцяло тази дейност да се обслужва и финансира от бюджета ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ееееее, ти си като полковник от ДС/ЦРУ бе.Отговарям:1. Въглищата са субсидирани по две причини:1.1 Социални1.2 От гледна на точка сигурност. АКО не дай си Боже доставките на газ спрат, все нещо трябва да прави ел. енергия.2. За ЖП-то - по същата причина - този, който няма пари за алтернативен превоз, да си хване влака.НО това няма нищо общо с т.н. 'зелена' енергия. При нея субсидиите не отиват за сигурност и социално слаби, а при едни 'наши' хора, които с удоволствие усвояват нашите пари. Не в името на прогреса и развитието, а в името на собственото им облагодетелстване. Голяма, МНОГО ГОЛЯМА разлика.За протокола: познавам такива хора, някои от тях лично. Дори са ме убеждавали как можело да направя 'едни пари', при това гарантирано...Просто не съм такъв човек. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години и остава основния ми въпрос, що въглищарите са тежко субсидирани отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години и остава основния ми въпрос, що въглищарите са тежко субсидирани отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години и междодругото повечето ЖП пътнически превози също са субсидирани :):) кажи ми що ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години цялата космическа индустрия и в русия и в сащ и където се сетиш е субсидирана. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години То май освен за 'зелена' енергия май за други нововъведения със субсидии не съм чувал.Целият прогрес на цивилизацията се е правил без тях... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Това да не е грешка в превода, че доколкото си спомням, вечерта само соларките в България произвеждаха ток едно време, преди да им отрежат жиците към мрежата. В ЮК не съм чел да е имало такива случаи."Слънчевите панели по покривите са удобни за обществото, защото производството на електроенергия се случва по време на нейното използване." отговор Сигнализирай за неуместен коментар