Да се възстановят резервите
Миналата пролет, когато рублата за кратко укрепна, банката се задейства, изкупувайки 10,5 милиарда долара за попълване на резервите си, но спешно спря тези действия, когато спадът на рублата се възобнови. Повечето останали постъпления в резервите идват от банките, които връщат валутни кредити на централната банка, а също и от колебанията на валутния курс, посочи банката.
Само че загубите на рублата са много тежки. Миналата година стойността й се е стопила с една четвърт спрямо долара, а в началото на тази година, когато петролните котировки отчитаха няколкогодишни минимума, тя регистрира отклонения от около 5 % дневно.
"Централната банка е готова да понесе всякакви колебания в курсовете, стига това да не е за сметка на резервите", каза икономистът от Renaissance Capital Олег Кузмин.
Ръководството на централната банка много внимателно следи дали руснаците не губят вяра в рублата, която понася силни удари, получавайки всеки ден доклади от банките за търсенето на чуждестранна валута, съобщават високопоставени руски представители. Засега Кремъл избягва паниката, която обикновено се поражда при девалвация.
Страданията на рублата
Спадът на курса на рублата обаче предизвика скок на инфлацията, заличавайки години на напредък на централната банка в усилията й да задържи повишението на цените. Потребителските цени скочиха с 12,9% миналата година, което е най-голямото им нарастване с годишно натрупване от 2008 година. Сривът на рублата е основната причина за ускоряването на инфлацията, имайки предвид зависимостта на Русия от вноса на всичко - от храни до промишлено оборудване, твърди централната банка.
Понижението на курса на рублата даде на някои местни компании възможността успешно да се конкурират у дома и в чужбина заради ниските цени, но резките колебания на курсовете усложняват живота на бизнеса.
"Тази неустойчива рубла е нещо лошо за нас", каза Владислав Корочкин, президент на подмосковската компания Русский огород, която продава семена и растения, като близо половината от суровината си внася от чужбина. "Вече никой не вярва, че курсът на рублата може да се прогнозира шест месеца напред", казва Корочкин.
Нестабилността безпокои и Путин, коментират високопоставени чиновници, обсъждали с него този въпрос, но засега той е готов да плаща такава цена за запазването на финансовата сигурност на страната. Той редовно изисква от сътрудниците си доклади за наличния обем на резервите, съобщиха двама високопоставени руски ръководители, пожелали анонимност.
Русия освен това държи повечето пари от двата си инвестиционни фонда в централната банка. И дори Кремъл да използва тези средства, чиновниците са намерили начин да поддържат общия обем на резервите и дори да го увеличават.
преди 8 години За бежанския проблем, ЗАЩО ПУТИН ПОДДЪРЖА ТЕРОРИСТИЧНИЯ АСАД, така си гарантира зависимостите на ДАМАСК, както и в Украйна, ЯНУКОВИЧ, същата работа, И ТОВА ВСИЧКО ПРЕДИЗВИКВА РАЗРУШЕНИЯ И СМЪРТ, КАКТО И БЕЖАНЦИ, НА КОИТО СЕ ПЛАЩА ДА ИДВАТ НАСАМ. КАКТО И ДА Е СКОРО ЩЕ РАЗБЕРЕТЕ ЗА ИГРИТЕ НА ПУТИН И РУСИЯ И ПРОПАГАНДАТА И ТУК И НАЗАПАД.. СМЕШНО Е КОЛКО МНОГО ЗАБЛУДЕНИ ИМА ОТ ТАКИВА НОВИНИ, ТА ВИЕ СТЕ КАТО УВРЕДЕНИ ОТ РАДИАЦИЯ !!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Даа, и след като фалира ще се усмихва от съдебната скамейка в ХАГА!!!!САЩ са започнали разследване за политическите му убийства и всякакви връзки с ГЪРЦИЯ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години 2% ако е ипотечен, ако е потребителски- моят беше на 5,5 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Боя се, и тя е закъсняла. На празно място, казват, и трева не никнела. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А ако питаш Руснаците , индия и Китай са ги купили да си охраняват границите, което не е лъжа, сигурно!!! И побеждавали били американските ракети, самолети и какво ли не!! По канал "Оружие" снощи го даваха. Големи ЛЪЖИ!!!! Имало и вертолет към него ..много успешен бил, ракетите с 120 км. обхват, как е ??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Китай и Индия закупуват подобен модел недовършени самолетоносачи от Русия. Китайците си го довършват и го използват по-скоро за учебни цели. Индия има много по лош късмет - поръчката е възложена на руснаците (2004), което им коства 10 годишно закъснение по довършване и модернизация, бюджета е надскочен многократно, а при първите тестове (2012) двигателите аварират в откриото море при пробите за скорост. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Тягата за кораба се осигурява от паро-турбини и котли под високо налягане. Поради високият риск от аварии, самолетоносача винаги е съпровождан от океански влекачи при всяко едно свое разгръщане за бойна мисия.Лошата поддръжка прави живота на 1900-членният екипаж тежък и опасен. Лошото проектиране на водопреносната тръбна разводка носи огормен риск от замръзване и спукване на тръби. По тази причина 60% от каютите не са снабдени с вода (нито зиме нито лете). Ситуацията с тоалетните е също толкова лоша. Корабът разполага с над 50 тоалетни, но половината от тях са затворени - представете си 25 тоалетни на 2000 души.И дори, когато кораба функционира нормално неговият дизайн налага ограничения в оперативната му полезност. Замяната на катапултите (за излитане на самолетите) с извита рампа налага ограничения за полезният товар на самолетите т.е. те носят намален товар гориво и единствено ракети въздух-въздух. Времето им за полет се измерва по-скоро в минути отколкото в часове.По тези причини Русия има смели, но както обикновено много мъгляви планове за подмяна на старото корито някъде през 20-те години на това столетие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А тебе, да те водя на личния ти лекар д-р Анусян, това ще го коментират ли *** ви !!!???"Вашият самолетоносач дрогаре е пълен ***" - изследване на един провален проект.Адмирал Кузнецов - единственият самолетоносач на Русия чиито строеж започва през 1985 г. и е завършен и въведен в експлоатация през 1991г. От тогава насам 55 000-тонният кораб задвижван на фосилни горива е успял да достигне предни бойни линии само четири пъти - във всички случи единствено и само в Средиземноморието, и с продължителност на мисиите от едва няколко месеца.За сравнение (ако изобщо има база за сравнение), американските самолетоносачи обикновено се разгръщат за най-малко шест месеца на всеки две години. Най-старият USS Enterprise с атомен двигател, е въведен в експлоатация през 1962 г., и е извършил 25 разгръщания преди приключване на службата през 2012 година.Основният проблем на Кузнецов е двигателят, който снисходително би могло да бъде наречен "дефектен". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Тебе вече само лоботомията те оправя . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Кое ти е не свързано, болен типаж, я прочети статиите и виж колко си промит, *** с червен мозък.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар