Опасността за Германия, в случай че еврото се разпадне, се състои в това, че германските пари ще се окажат прекалено много заради желанието на всички да обърнат спестяванията си в новата валута. Bundesbank обаче може да предотврати това, като позволи обмяната да бъде извършена само от германски граждани.
Тогава загубите ще са единствено за хората от страните, чиито нови валути ще колабират на фона на силната марка.
Чрез огромния си излишък по текущата сметка германците акумулират пасиви, които нямат стойност. Всъщност за Германия щеше да е по-добре да няма подобен излишък.
Всъщност страната може да напусне еврото без да пострада, както много наблюдатели се опасяват.
Според Чарлз Думас от Lombard Street Research в Лондон членството в еврозоната е оплело Германия в скъпо струваща схема, от която страдат самите германци и продуктивността на икономиката им. Той отбелязва, че от 1998 г. реалният разполагаем доход във Федералната република е нараснал незначително Същото важи и за потреблението.
За периода 1999 г. - 2011 г. продуктивността в Германия също се е повишила по-бавно, отколкото във Великобритания и САЩ. Това вероятно се дължи на членството в еврозоната, което защитава германския бизнес от ефектите на силната валута.
Стагниращите реални доходи, фискалната дисциплина и сравнително високите лихвени проценти сериозно ограничават вътрешното потребление.
Необходимото лекарство за европейската болест е по-висока инфлация в Германия. Това обаче е решение, което германците ненавиждат. Също така продължителните дефлационни рецесии в много от страните от еврозоната означават и нови помощи, които Берлин ще се наложи да отпусне.
Според Думас завръщането към силната марка ще свие печалбите на германския бизнес, но ще доведе до ръст на продуктивността и реалните доходи.
Вместо излишъкът да бъде предоставян на финансово безотговорни страни от периферията на еврозоната германците ще могат да се наслаждават на по-висок жизнен стандарт.
Нещо повече, подобна стъпка би довела до рязък ръст на конкурентоспосбността на почти всички европейски страни. В протовен случай това би отнело години на фона на високата безработица.
преди 12 години Няма страшно, статията е от сферата на фантастиката. А там както е знайно, възможните сцанарии са сведени до безкрайност. Най-смешно беше че, щяло да има голям наплив за германски марки, та за това щели да ги дават само на германци, като си отивало еврото. Ми то човек долари може да купи, пък ако не му харесават, монголски тугрици или златце и други благинки."Това което придава стойност на парите не е тяхното покритие, а склонността на хората да извършват транзакции с тях" а този извод е направо шокиращо умен! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Очаквам невиждана инфлация. Тя вече започна съдейки по цените на стоките от първа необходимост, газ,нефт,ел.енергия. Без тях няма икономика, няма цивилизация. Логиката е че големия пазар би довел до развитие, ама не пазара е свръхрегулиран и убива малките, с безумни квоти и простотии. Българи купувайте Българското! Купувайте директно от производителите а не от прекупвачите. Всеки колбас със соя убива българските месопроизводители!. Ние се самоубиваме стоейки в тази безумна общност наречена "европейска"! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Излизането на Гърция = разпад на ЕЗ , а излизането на Германия , което непременно ще бъде последвано от още 2-3 северни страни е нищо!?!:)))))))))))))))))))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Кой ли е пък този АНАЛИЗАТОР? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Тя таз кола след петата година като и мине гаранцията ще плащаш скъпи ремонти. Отделно и лизинга си върви (дори при 0% лихви). Ще предпочетеш евтината италианска кола за 25 хил. лв. Повярвай ми немски коли ще си ги купуват германците. Тогава няма да има новини като "BMV иска да назначи 3000 човека нов персонал" а тази новина: "Завода на Фиат увеличава на две смени линията за производство на семейни коли от модела...." Аналогично и за останалите стоки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Nobel, единствено ако се занулят (опростят) дълговете и тогава да се почне ново трупане на дълг. Ама то перпетум мобиле не съществува. Схемата отдавна не работи, но и нова не е измислена. До сега всеки си кюташе и си викаше като му дайде времето ще мислим. Ето, времето дойде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Нека си зададем още един въпрос. Възможно ли е да съществуват икономики, които са силно експортно ориентирани, каквито са тези на Япония, Германия е Китай? Възможно е, но само ако има и такива, които повече внасят. Тази схема може да съществува само ограничено време, защото откъде ще взимат ПАРИТЕ тези, които главно внасят. Очевидно, че до сега ги взимахме на заем. А после? За да се възстанови равновесието и длъжниците да си върнат дълговете има само един начин - за известно време ролите да се разменят. Някой има ли други идеи? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години ...Искам да кажа, че ако нямаше заеми, с които да се купуват немските коли, те и сега нямаше да може да се продават. Заемите могат да изкривят до неузнаваемост всяка икономическа логика. Дори до степен, че такава (почти) да започне да липсва (както стана последните години). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "кой ще им купува VW и Аудита по 70 - 80 хил."---------------------Ми к'ъв е проблема - ще направят лизингите вместо пет годишни - десетгодишни и готово. Както преди време, за да не вдигат месечните вноски, въведоха освен начална вноска и вноска след изтичане срока на лизинга. Финансовите "инженери" са недостижими когато трябва да те набутат с дълг... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Дали излизането на Германия от еврозоната е изгодно икономически? - няма значение.Защото не е изгодно политически! отговор Сигнализирай за неуместен коментар