Американският производител на отбранителна техника Lockheed Martin проведе успешно тестови полет на първия български изтребител F-16 Block 70, съобщават от компанията.
Полетът е осъществен на 22 октомври в производствената база на Lockheed Martin в Грийнвил, Южна Каролина. По време на полета пилотът изпитател Крис „Саскуач“ Нейшънс успешно е провел множество системни тестове на свръхзвуковите възможности на изтребителя, подчертават от компанията.
Този F-16 Block 70 е първият от общо 16 изтребителя, които ще бъдат доставени на България. Страната подписа първото си писмо за оферта и приемане за осем изтребителя F-16 през 2019 г. и второ писмо за още осем през 2022 г., припомнят от Lockheed Martin.
„F-16 многократно е доказвал своите възможности за сигурност през 21-и век“, изтъква О Джей Санчез, вицепрезидент и генерален мениджър на Integrated Fighter Group, част от Lockheed Martin. „С F-16 Block 70 българските военновъздушни сили ще бъдат добре оборудвани, за да гарантират сигурността на своите граници и да си сътрудничат със съюзници от САЩ, Европа и НАТО“, добавя той.
Санчез подчертава, че от самото начало F-16 е проектиран като многофункционален, адаптивен и мащабируем изтребител.
„Независимо дали става въпрос за охрана на въздушното пространство или за офанзивни мисии при необходимост, F-16 засилва партньорствата в НАТО и ще продължи да го прави през следващите години“, добавя Санчез.
България ще бъде втората европейска държава, която ще получи F-16 Block 70. Към момента F-16 се експлоатира от 27 държави, като шест от тях са избрали модела F-16 Block 70/72 за своите флотилии.
В началото на годината тогавашният министър на отбраната на България Тодор Тагарев заяви, че към края на пролетта на 2025 г. страната ни би трябвало вече да разполага със самолети F-16. Първите осем изтребителя се очакват именно през следващата година, като останалите осем ще бъдат доставени от Lockheed Martin през 2027 г.
Цената на първата поръчка възлиза на 2,2 млрд. лв., докато втората е за малко над 2,5 млрд. лв.
преди 4 седмици До: смръдко: Скъзито до 13 минуса пуска, но ти забих и един през ланда-сондата. Имаме фабриканти двама в родът си - затова и сме се занимавали доста с фабрикантски компютри. Упс, да не бяха индустриални, а? Изобщо, май се изказах неподготвен с това скъзи - то било SCSI, нали? Или са различни неща, пък мен са ме излъгали от Зименс? Или беше Сименс? Изобщо, имам нужда от помощ - POD-тата не мога да ги хвана с рапидки за ПостСкрипта и скъзито ми работи като обикновена зареждачка за телефон. Помагай отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици Предлагам сега направо на украйна да ги предаваме, те таман обучиха пилотите. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици До: тиквеник007 Педро скъзито, само 13 минусчета ли? Лекинко съм разочарован, очаквах по-голяма активност. В уикито немка ли некой чертеж и ти да го продадеш? Гледам разбираш ги нещата, сигурно имате фабрикант в родът си. А? Ама виж първо има ли скъзита за да качваш ppd-тата на чертежите по ефективно. И внимавай с postscript-овете, да не засереш печата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици До: кръпко: Когато преди 6 години ги платихме тези самолети, фабриката беше на скица. Построиха я с нашите кинти. За един самолет - 6 години - не добре, направо е супер Другите пет - друг път, човеко каза *че видим*. Като предплатим следващите 6, че имали скици да я разширяват фабриката и пак някой трябва да финансира. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици От фабрика на скица и самальот на чертеж добре е ... нали друзя антиваксъре-фронтоваци? А с онова недоразумение от четвърто поколение пак-фа-пакпаднало кво станА? Денги нет, самальоти нет, пилоти нет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар