Френският гигант в луксозната индустрия Lvmh Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) търси път към китайските потребители и залага на все повече технологии от китайски компании, за да отговори на потребителските и регулаторните изисквания в азиатската страна и да се справи с предизвикателствата там, разкри един от директорите на компанията на събитие в Париж.
„Китай се превръща в сложна екосистема за една голяма международна група като нас. Ние трябва да управляваме бизнеса си в Китай, като имаме предвид концепцията „От Китай за Китай“, коментира на събитието Huawei Connect 2024, която се провежда днес и утре във френската столица, Франк Льо Мол, директор информационни технологии на LVMH.
„Същевременно трябва да се справяме с бизнеса в останалата част от света. Също така не е тайна, че регулациите в Китай преживяват бум“, допълни той.
За да се справи с всичко това, LVMH залага на все повече партньорства с китайски технологични гиганти, които да ѝ помагат с интеграцията на различни технологични решения, като днес обяви, че си партнира с Huawei за въвеждането на решения за магазините, производството и логистичните ѝ центрове.
По думите на Льо Мол LVMH се радва на силно присъствие в Китай със своите над 1500 магазина там. В глобален план търговските обекти на луксозната група са над 6000, а служителите – над 213 хил., разкри още той.
„Нашият бизнес се простира в 81 държави, разбира се, и в Китай. Китай е много важен за нас, както и китайските потребители“, изтъкна той.
Предизвикателства
Това се случва, докато търсенето на луксозни стоки на ключовия китайски пазар намалява, а големите компании в сектора търсят път напред. Сред причините за спада е слабото потребителско доверие в страната.
Органичните приходи на ключови звена на LVMH, сред чиито брандове се нареждат добре познатите Louis Vuitton и Christian Dior, са записали 5% спад през третото тримесечие, показа последният финансов отчет на компанията, цитиран от Bloomberg. Това е най-слабото представяне от второто тримесечие на 2020 г., когато светът се бореше с пандемията и в редица държави бяха наложени блокади с цел овладяване на ситуацията с Covid-19.
Освен това LVMH се опитва да се позиционира по-успешно в азиатската страна, докато ситуацията на пазара в Съединените щати остава неясна. Новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп заплашва да наложи мита, с които може да се прицели във вноса на различни стоки, включително и луксозни такива.
Икономическите трудности и макроикономическата несигурност отправят пазара на персонални луксозни стоки към първото му забавяне след световната финансова криза (като се изключи пандемията), сочи годишен доклад на Bain & Company, посветен на сектора.
На фона на това, един от големите въпроси пред инвеститорите в сектора е дали скорошните стимулиращи мерки на Китай биха могли да помогнат за промяна на потребителските настроения.
Инвестиции в технологии
„LVMH не е технологична компания и никога няма да бъде технологична компания. Въпреки това ние използваме много технологии, за да помагаме на нашите служители с бизнес процесите и за да ускорим нашата дигитална трансформация“, категоричен бе Льо Мол.
По думите му групата е „обсебена от уникалното потребителско изживяване“ и инвестира в него.
Всъщност инвестициите на компанията се простират в различни технологични посоки, включително изкуствен интелект, изграждане на стратегия за прехвърляне в облака, логистични решения и технологии за производство.
От четири години компанията разполага с екип, който управлява и развива тези технологични начинания на групата, разкри Льо Мол.