Услугата за доставка на храни Instacart се насочва към оценка между 8,6 и 9,3 млрд. долара при първичното си публично предлагане (IPO), съобщава Ройтерс, позовавайки се на запознат източник.
Диапазонът на оценка ще бъде разкрит в актуализирани регулаторни документи за IPO-то в понеделник, каза източникът в неделя.
Instacart е отказала коментар.
Wall Street Journal първа съобщи в неделя за целевата оценка на IPO-то на Instacart.
Посочената оценка е много по-ниска от тази за 39 млрд. долара от 2021 г., когато пандемията от коронавирус все още бушуваше и доставките до вратата процъфтяваха.
Подобно на дизайнера на чипове на SoftBank Arm Holdings и компанията за маркетингова автоматизация Klaviyo очакванията са Instacart да листне акциите си през септември – част от вълна от известни имена, тестващи апетита на инвеститорите за нови вписвания.
Arm стартира роудшоуто за своето IPO миналата седмица с цел да набере приблизително 4,9 млрд. долара в предложение, което ще оцени компанията на 52 млрд. долара. Очаква се това да бъде най-голямата продажба на акции за тази година.
Instacart е обмисляла директно листване, казаха източници на Ройтерс по-рано. За разлика от IPO-то, при директно листване не се продават акции предварително и инвеститорите могат да продават книжата си директно на обществеността.
За шестте месеца, приключили на 30 юни, миналия месец Instacart отчете приходи от 1,48 млрд. долара, което е с 31% повече спрямо същия период на миналата година. Приходите от реклама и други приходи са скочили с 24% до 406 млн. долара. Компанията отчете нетна печалба от 242 млн. долара през шестмесечния период в сравнение със загуба от 74 млн. долара година по-рано.
Известните инвеститори на Instacart включват Andreessen Horowitz, Sequoia Capital, Fidelity Management & Research Co и T Rowe Price.