Американският гигант в споделеното пътуване Uber Technologies създаде ново рекламно подразделение на бизнеса си, докато се опитва да диверсифицира източниците си на приходи чрез партньорства с брандове и рекламодатели, предава Ройтерс.
Компанията, която достига до 122 млн. месечно активни потребители по света, заяви, че ще продава рекламно пространство в своите приложения за споделено пътуване и UberEats, както и дигитални реклами в автомобилите, спонсорирани имейли и други видове реклама.
„Докато потребителите вземат решение за покупка и чакат за своя превоз или за доставка, ние можем да ги ангажираме с послания от брандове, подходящи за тяхното търговско изживяване“, коментира Марк Гретър, генерален мениджър на рекламното подразделение на Uber.
Ходът следва подобни действия от страна на конкурента Lyft от началото на август. Компаниите за споделено пътуване като цяло търсят алтернативни източници на средства, предвид факта, че не генерират стабилна печалба.
Uber, която навлезе в рекламния бизнес през 2019 г., обяви, че иска да достигне 1 млрд. долара рекламни приходи до 2024 г.
Междувременно бившият директор по сигурността на Uber Джо Съливан беше осъден за укриване на мащабен пробив в базите данни на компанията от 2016 г., когато компанията се управляваше от съоснователя Травис Каланик.