IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как музиката в луксозните магазини влияе на начина, по който пазаруваме?

Най-луксозните марки залагат на специални плейлисти и куратори, за да предадат посланието на брандовете си

22:28 | 31.12.24 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Друго важно музикално съображение са текстовете и по-специално какво е и какво не е подходящо за дадена марка. За компания като Tiffany & Co. например, това е изключително важно, казва Деруджеро. „Трябва да сме сигурни, че не използваме текстове, които споменават раздяла или сърдечна болка“, допълва той.

Физическата среда също се взема предвид по време на творческия процес. Наскоро реновираният Landmark на Tiffany на 57-ма улица и Пето авеню предлага завладяващо изживяване с дигитални дисплеи от стена до стена. Когато магазинът преминава от ден към нощ, той води клиентите на това пътуване, включително чрез мелодии. И Руджиеро казва, че музиката, която те подготвят за етажа с годежни пръстени, е с бавно до средно темпо, за да насърчи хората да разглеждат малко по-дълго.

Проектиране на вашия характерен саундтрак

Деруджеро вярва, че музиката в много отношения е допълнителен слой на дизайна.

„Работим в тясно сътрудничество с Франк Робъртс, вицепрезидент по управление на марката в Edition Hotels. Тъй като те отварят нови локации по света, водим разговори за това какви материали използват в целия хотел“, казва той. „Има ли много стъкло или мрамор в една стая? Колко високи са таваните? Има ли открита кухня в ресторанта?”.

W Hotels използва персонализирани плейлисти, които говорят за уникалния градски пейзаж около всеки от хотелите.

„Не става въпрос само за музикален фон, а за създаване на завладяващо изживяване, което отразява уникалната култура и енергия на всяко място“, казва Елпи Джоби, глобален музикален директор в W Hotels. А за марки като Todd Snyder, която прекара последните няколко години в разширяване на дейността си в Калифорния, музиката в магазина се опира на стратегия със спокойни, слънчеви песни в инди или сърф рок стил.

Асоциирането на музиката с платовете и идентичността на мястото е също толкова важно за ресторантите. Ресторантът Dover в Мейфеър в Лондон поставя музиката в центъра на подхода си към обслужването. Основателят му Мартин Кучмарски създава сам плейлистите въз основа на собствената му колекция плочи.

Ресторантът разполага със специална селекция от записи, за да задава тон за всеки период от време: 18:00-20:00, 20:00-22:00 и от 22:00 до малките часове, отвеждайки вечерящите на пътешествие през класически соул, фънк и диско.

Кучмарски обръща специално внимание на силата на музиката в ресторанта, която е настроена внимателно, за да гарантира, че гостите могат да се насладят на вечерното си питие, да водят разговор, но въпреки това да могат да се движат в ритъма.

По думите му стилът на музиката винаги е един и същ, тъй като той представя характера на ресторанта.

„Искаме хората да чуят парчето и да си кажат: „О, това е музиката, която слушам в Dover“. Като саундтрак към известен филм.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:48 | 31.12.24 г.
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още