Продажбите в света на чанти и парфюми, произведени от LVMH, съставляват по-голям дял в износа на Франция от всичкото сирене „Камамбер“ и вино, произведени от прочутия земеделски сектор в страната, пише Financial Times.
Базираният в Париж лидер в луксозните стоки е съставлявал 4% от целия френски износ миналата година, показва изследване на консултантската компания Asterès по поръчка на LVMH, публикувано в четвъртък. Стойността на продадените стоки на компанията в чужбина миналата година от 23,5 млрд. евро е надминала приноса на целия земеделски сектор от 3,2%, засилвайки значението на луксозния сектор в търговския баланс на Франция.
LVMH се превърна в една от най-разпознаваемите френски компании в света, като произвежда повечето си стоки във Франция или Италия и поддържа качество, което ѝ позволява да постига по-високи цени. САЩ са съставлявали една четвърт от приходите о продажби през последното тримесечие, а Азия – малко под 40%.
„Постигнахме устойчив растеж в Европа, Япония и останалата част от Азия миналата година, но той е малко по-слаб в САЩ заради икономическото положение, което сега е в процес на преобръщане“, коментира главният изпълнителен директор Бернар Арно на годишното заседание на компанията в четвъртък.
Положението в Китай става по-сложно за сектора, тъй като търсенето на луксозни стоки отслабва на фона на несигурните икономически перспективи и нарасналото напрежение с Европа. „Надявам се, че икономическото напрежение ще се успокои и че ще можем да продължим стабилното икономическо сътрудничество с Китай“, изтъкна Арно.
Макар че Франция съставлява под една десета от продажбите в света, луксозната компания, която включва брандове като модната марка Louis Vuitton и шампанското Moët & Chandon, държи да изтъкне приноса си за френската икономика в момент, когато преминава през промени в ръководството.
Двама от синовете на Арно бяха приети в борда на директорите в четвъртък, като се присъединиха към по-големите си брат и сестра и подсилиха контрола на семейството. Всички пет деца на Арно работят в компанията на оператини роли и сега всички с изключение на най-малкия, Жан, имат места в борда на директорите.
Промените в ролята на семейството се случват в унисон с промени сред ръководителите на LVMH извън семейството. Дългогодишният заместник на Арно Антонио Белони се оттегли като управляващ директор на компанията и ще бъде заменен от Стефан Бианки, който преди това беше ръководител на подразделението за часовници и бижута.
Смените в ръководството се случват на фона на забавянето на продажбите в света след многогодишен бум на сектора, който е изключително важен за френската икономика. Луксозният сектор във Франция, който включва и конкурентите на LVMH Hermès, Chanel и собственика на Gucci Kering, е съставлявал под 12% от френския износ през 2023 г., сочат данни на асоциацията Comité Colbert. LVMH съставлява около една трета от общото.
Тази седмица компанията обяви по-слабо търсене на дизайнерски чанти и шампанско през първото тримесечие, най-слабото за нея, след като възстановяването от пандемията увеличи значително продажбите на луксозни стоки в началото на 2021 г.